We współczesnej praktyce zarządzania nie lektury starożytnych mistrzów i przemyślenia mogą decydować o skuteczności zarządzania i przywództwa, ale wiedza ekspertów odpowiednio przekazana i przyswojona przez uczestników szkoleń. Stosując się do standardów obowiązujących w nowoczesnych organizacjach, firmy i instytucje obejmują szkoleniami kadrę kierowniczą wszystkich szczebli.
[srodtytul]Gdzie i jak szukać szkoleń?[/srodtytul]
Specjaliści od HR nie muszą się wcale wysilać. Do dużych korporacji, instytucji publicznych, a także firm sektora MSP oferty takich szkoleń docierają masowo zarówno pocztą tradycyjną, jak i elektroniczną. Do wielu przedsiębiorstw i instytucji oferta szkoleń dociera także za pośrednictwem przedstawicieli handlowych. Jeszcze obszerniejszą bazą wiedzy o szkoleniach może być Internet, w którym ofertę swoich szkoleń prezentują niemal wszystkie działające na rynku firmy szkoleniowo-doradcze. Zakres szkoleń oferowanych przez firmy obejmuje wszystkie aspekty i poziomy funkcjonowania organizacji. Zróżnicowana jest nie tylko tematyka, ale także formuła i miejsce prowadzonych szkoleń.
Na podstawie przedstawionych w atrakcyjnej formie ofert trudno jednak ocenić jakość i efektywność, a dla prawdziwego menedżera liczyć się powinien przede wszystkim stosunek jakości do ceny. Na co warto zwrócić uwagę, wybierając firmę szkoleniową?
Pewnym wyznacznikiem pozycji rynkowej firmy szkoleniowej jest na pewno lista klientów, którzy skorzystali do tej pory z usług szkoleniowych, zwłaszcza programów szkoleń o interesującym nas profilu. Kierować się z pewnością należy liczebnością i doświadczeniem kadry trenerskiej. Jeśli zajęcia obejmują kwestie psychologii, to z pewnością byłoby wskazane, aby szkolenie prowadziła osoba z odpowiednim przygotowaniem zawodowym.