Reklama
Rozwiń

Agenci z Facebooka i YouTube

Brytyjski wywiad MI6 i amerykańska CIA regularnie reklamują się w mediach i na portalach społecznościowych

Aktualizacja: 04.03.2010 11:52 Publikacja: 03.03.2010 01:57

Eksponat z wystawy "Tajemniczy świat techniki szpiegowskiej", która odbyła się w 2009 r. w Muzeum Te

Eksponat z wystawy "Tajemniczy świat techniki szpiegowskiej", która odbyła się w 2009 r. w Muzeum Techniki w Pałacu Kultury i Nauki

Foto: Fotorzepa, Radosław Pasterski Radosław Pasterski

W najnowszym numerze tygodnika „The Economist” ogłoszenie rekrutacyjne brytyjskiego wywiadu SIS czyli MI6 reklamuje „[link=http://kariera.pl]kariery[/link] nieporównywalne z żadnymi innymi”. Do kariery w CIA zachęcała w połowie zeszłego roku seria radiowych reklam skierowanych do pracowników z Wall Street.

Efektem kampanii było kilkaset podań od absolwentów uczelni jak i zwalnianych bankierów. CIA, która od kilku lat zamieszcza swe reklamy rekrutacyjne na serwisie YouTube, finansistom chętnym do „wejścia w świat pełen wyzwań i przygód” oferowała pensje od 60 tys. dolarów rocznie (dla absolwenta) do 160 tys. dolarów dla eksperta. Do tego „hojne benefity”.

O wysokości zarobków, a przynajmniej o początkowych stawkach dla agentów informuje też brytyjski kontrywiad, czyli agencja MI5, która w reklamach kusiła specjalistów zarobkami rzędu 35, 4 tys. funtów rocznie.

Od 24 tys. funtów rocznie na start oferuje matecznik słynnego agenta 007, czyli MI6. W badaniu The Graduate Barometer 2009 brytyjscy studenci wskazali ją jako jednego z trzech najlepszych [link=http://kariera.pl]pracodawców[/link] (obok BBC i Apple).

Brytyjski wywiad po raz pierwszy zainwestował w reklamy w prasie przed trzema laty. Od tamtej pory MI6 „poszerza swą bazę rekrutacyjną” na różne sposoby, w tym przez radiowe i telewizyjne wywiady z czynnymi oficerami (w kamuflażu), oraz reklamy na portalu społecznościowym Facebook. Kandydaci do służby w MI6 i CIA na ich stronach internetowych obok formularzy aplikacyjnych znajdą też informacje dotyczące... kultury firmy. CIA zadbała nawet o najmłodszy narybek; na jej stronie w zakładce „CIA kids” są gry i zagadki dla małych agentów.

[ramka][b][link=http://www.kariera.pl/wyszukiwarka/praca/]Setki nowych ogłoszeń o pracę[/link] | [link=http://www.rp.pl/temat/295871.html]Jaki zawód warto wybrać? [/link][/b][/ramka]

W najnowszym numerze tygodnika „The Economist” ogłoszenie rekrutacyjne brytyjskiego wywiadu SIS czyli MI6 reklamuje „[link=http://kariera.pl]kariery[/link] nieporównywalne z żadnymi innymi”. Do kariery w CIA zachęcała w połowie zeszłego roku seria radiowych reklam skierowanych do pracowników z Wall Street.

Efektem kampanii było kilkaset podań od absolwentów uczelni jak i zwalnianych bankierów. CIA, która od kilku lat zamieszcza swe reklamy rekrutacyjne na serwisie YouTube, finansistom chętnym do „wejścia w świat pełen wyzwań i przygód” oferowała pensje od 60 tys. dolarów rocznie (dla absolwenta) do 160 tys. dolarów dla eksperta. Do tego „hojne benefity”.

Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty