Agenci z Facebooka i YouTube

Brytyjski wywiad MI6 i amerykańska CIA regularnie reklamują się w mediach i na portalach społecznościowych

Aktualizacja: 04.03.2010 11:52 Publikacja: 03.03.2010 01:57

Eksponat z wystawy "Tajemniczy świat techniki szpiegowskiej", która odbyła się w 2009 r. w Muzeum Te

Eksponat z wystawy "Tajemniczy świat techniki szpiegowskiej", która odbyła się w 2009 r. w Muzeum Techniki w Pałacu Kultury i Nauki

Foto: Fotorzepa, Radosław Pasterski Radosław Pasterski

W najnowszym numerze tygodnika „The Economist” ogłoszenie rekrutacyjne brytyjskiego wywiadu SIS czyli MI6 reklamuje „[link=http://kariera.pl]kariery[/link] nieporównywalne z żadnymi innymi”. Do kariery w CIA zachęcała w połowie zeszłego roku seria radiowych reklam skierowanych do pracowników z Wall Street.

Efektem kampanii było kilkaset podań od absolwentów uczelni jak i zwalnianych bankierów. CIA, która od kilku lat zamieszcza swe reklamy rekrutacyjne na serwisie YouTube, finansistom chętnym do „wejścia w świat pełen wyzwań i przygód” oferowała pensje od 60 tys. dolarów rocznie (dla absolwenta) do 160 tys. dolarów dla eksperta. Do tego „hojne benefity”.

O wysokości zarobków, a przynajmniej o początkowych stawkach dla agentów informuje też brytyjski kontrywiad, czyli agencja MI5, która w reklamach kusiła specjalistów zarobkami rzędu 35, 4 tys. funtów rocznie.

Od 24 tys. funtów rocznie na start oferuje matecznik słynnego agenta 007, czyli MI6. W badaniu The Graduate Barometer 2009 brytyjscy studenci wskazali ją jako jednego z trzech najlepszych [link=http://kariera.pl]pracodawców[/link] (obok BBC i Apple).

Brytyjski wywiad po raz pierwszy zainwestował w reklamy w prasie przed trzema laty. Od tamtej pory MI6 „poszerza swą bazę rekrutacyjną” na różne sposoby, w tym przez radiowe i telewizyjne wywiady z czynnymi oficerami (w kamuflażu), oraz reklamy na portalu społecznościowym Facebook. Kandydaci do służby w MI6 i CIA na ich stronach internetowych obok formularzy aplikacyjnych znajdą też informacje dotyczące... kultury firmy. CIA zadbała nawet o najmłodszy narybek; na jej stronie w zakładce „CIA kids” są gry i zagadki dla małych agentów.

[ramka][b][link=http://www.kariera.pl/wyszukiwarka/praca/]Setki nowych ogłoszeń o pracę[/link] | [link=http://www.rp.pl/temat/295871.html]Jaki zawód warto wybrać? [/link][/b][/ramka]

W najnowszym numerze tygodnika „The Economist” ogłoszenie rekrutacyjne brytyjskiego wywiadu SIS czyli MI6 reklamuje „[link=http://kariera.pl]kariery[/link] nieporównywalne z żadnymi innymi”. Do kariery w CIA zachęcała w połowie zeszłego roku seria radiowych reklam skierowanych do pracowników z Wall Street.

Efektem kampanii było kilkaset podań od absolwentów uczelni jak i zwalnianych bankierów. CIA, która od kilku lat zamieszcza swe reklamy rekrutacyjne na serwisie YouTube, finansistom chętnym do „wejścia w świat pełen wyzwań i przygód” oferowała pensje od 60 tys. dolarów rocznie (dla absolwenta) do 160 tys. dolarów dla eksperta. Do tego „hojne benefity”.

Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Praca
Przybywa doświadczonych specjalistów wśród freelancerów
Praca
Europejski kraj podnosi wiek emerytalny. Zmiany już od 1 stycznia 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Praca
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!