Nawet najlepsi mówcy nie przyciągną uwagi głodnych słuchaczy

Przygotowanie konferencji jest łatwe nawet dla nowicjuszy – pod warunkiem, że zaplanują ją dużo wcześniej, a potem będą systematycznie ten plan realizować.

Publikacja: 30.10.2008 10:44

Marcin Kowalski jest konsultantem w firmie Human Partner i pełnomocnikiem na Dolny Śląsk Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. Swoją pierwszą konferencję organizował sześć lat temu. Dotyczyła rozwoju i wspierania małych i średnich przedsiębiorstw.

Gdyby mógł cofnąć czas, co by zmienił? – Na pewno wcześniej zamówiłbym zaproszenia i wysłał je do uczestników imprezy. Było z tym trochę nerwów – mówi Kowalski. Dodaje, że gdyby dziś robił tamtą konferencję, to do zaproszeń dołączyłby mapkę miejsca, w którym odbywała się impreza, oraz zawalczył o większy patronat medialny nad imprezą.

[srodtytul]Najważniejszy temat i koncepcja [/srodtytul]

Jak dobrze zorganizować konferencję? Co powinny wiedzieć osoby, które zabierają się do tego po raz pierwszy? Potrzebne informacje można znaleźć m.in. na portalu www.konferencje.info.pl. – Organizacja takich imprez to ciekawe wyzwanie i na pewno wszystko pójdzie dobrze – uważają autorzy poradnika.

Najpierw trzeba wymyślić całą koncepcję, temat, formułę jej organizacji, a także imprezy towarzyszące, jak wystawy, pokazy, targi czy sesje panelowe. Organizatorzy powinni już o tym myśleć na rok – dwa przed datą rozpoczęcia konferencji. Następnym krokiem przy organizacji jest ustalenie przybliżonego budżetu imprezy. Powinien być on znany od 1 do 1,5 roku przed jej rozpoczęciem. W tym samym czasie organizator powinien myśleć już o warunkach uczestnictwa, wstępnej liście prelegentów, gości, VIP-ów, wybrać organizatora, który będzie realizował zamierzenia. Trzeba też już myśleć nad datą imprezy, miejscem. Można też wstępnie zarezerwować salę, gdzie odbędzie się konferencja. – Na rok przed imprezą należy też myśleć o strategii promocji, szukać sponsorów i patronów medialnych – radzą autorzy z portalu konferencje.info.pl.

[srodtytul]Osobiście wszystko sprawdzaj [/srodtytul]

Gdy do konferencji został rok, warto obejrzeć obiekt, w którym odbędzie się impreza. Trzeba zwrócić uwagę na jego funkcjonalność. Trzeba ustalić listę i rodzaj potrzebnego sprzętu, który będziemy chcieli wykorzystać podczas spotkania i wybrać jego dostawcę. Jeśli konferencja ma być międzynarodowa, to już na pół roku przed nią warto zarezerwować doświadczonych tłumaczy. Poza tym trzeba wybrać dostawców usług okołokonferencyjnych, czyli np. transport, katering, oprawa plastyczna czy filmowa. – Głównym kryterium wyboru nie może być cena, a doświadczenie i referencje – tłumaczą specjaliści z konferencje.info.pl. Potwierdza to Marcin Kowalski. – Nie może być np. tak, że na trwającym kilka godzin spotkaniu nie będzie nic do jedzenia, bo nawet najlepsi mówcy nie są w stanie skupić na sobie uwagi, gdy słuchacze są głodni – tłumaczy konsultant z Human Partner.

[srodtytul]Reklamuj się przed, reklamuj się w czasie [/srodtytul]

Organizatorzy konferencji do czterech miesięcy przed imprezą powinni ustalić zasady rejestracji gości i uczestników, system ich identyfikacji. Na bieżąco powinna być uaktualniana lista gości.

Trzeba też pomyśleć o programie towarzyszących, które na imprezę przyjadą z ViP-ami, ale nie będą uczestniczyć w konferencji. Na cztery miesiące przed imprezą trzeba rozpoczynać akcję reklamową konferencji. – W tym czasie warto wysyłać pierwsze komunikaty do mediów i zaproszenia – radzą eksperci z konferencje.info. pl. Dodają, że warto też pomyśleć już o zakupie upominków dla ViP-ów.

Na cztery miesiące przed imprezą powinien być już znany sposób płatności uczestników, a także rozliczeń z dostawcami. Trzeba też sprawdzić wówczas wszelkie wymagane licencje, zezwolenia czy opłaty za prawa autorskie. Należy również pomyśleć o zorganizowaniu materiałów i teczek konferencyjnych, w których znajdą się długopisy czy notatniki.

[srodtytul]Pilnuj też zespołu [/srodtytul]

Gdy kartki w kalendarzu wskazują, że od imprezy dzielą nas jedynie dni, trzeba rozpocząć intensywną akcję reklamową i promocyjną w mediach. Potwierdzić ostatecznie ustalenia z dostawcami, przygotować identyfikatory, wejściówki, plansze, banery. – Warto już ustalić liczbę pracowników, którzy będą potrzebni na imprezie, a także przygotować ostateczny jej program – radzą eksperci z konferencje.info.pl.

Na tydzień przed spotkaniem należy przeprowadzić odprawę zespołu, na którą warto zaprosić współpracowników i dostawców usług. Nie wolno zapomnieć o urządzeniu biura imprezy. – Na koniec dopilnuj swojego zespołu. Sprawdź, czy wszystkie materiały są na miejscu, a dostawcy pamiętają o swoich obowiązkach. Jeśli wszystko jest wykonane zgodnie z planem, nie ma powodów do zmartwień – zapewniają specjaliści. – Nie ma się czego bać. W organizacji konferencji liczy się jej temat, prelegenci, miejsce spotkania oraz cena. Jeśli wszystko jest dobrze dobrane, impreza musi się udać – uważa Marcin Kowalski.

Marcin Kowalski jest konsultantem w firmie Human Partner i pełnomocnikiem na Dolny Śląsk Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. Swoją pierwszą konferencję organizował sześć lat temu. Dotyczyła rozwoju i wspierania małych i średnich przedsiębiorstw.

Gdyby mógł cofnąć czas, co by zmienił? – Na pewno wcześniej zamówiłbym zaproszenia i wysłał je do uczestników imprezy. Było z tym trochę nerwów – mówi Kowalski. Dodaje, że gdyby dziś robił tamtą konferencję, to do zaproszeń dołączyłby mapkę miejsca, w którym odbywała się impreza, oraz zawalczył o większy patronat medialny nad imprezą.

Pozostało 87% artykułu
Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Praca
Przybywa doświadczonych specjalistów wśród freelancerów
Praca
Europejski kraj podnosi wiek emerytalny. Zmiany już od 1 stycznia 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Praca
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!