Dni otwarte dla studentów i absolwentów

Coraz więcej spółek buduje swój wizerunek na rynku pracy, organizując otwarte dni dla studentów i absolwentów

Publikacja: 09.05.2012 08:27

Prezes Unilevera w Polsce i krajach bałtyckich Sanjay Dube (w środku) ze studentkami zaproszonymi na

Prezes Unilevera w Polsce i krajach bałtyckich Sanjay Dube (w środku) ze studentkami zaproszonymi na Open Day spółki

Foto: __Archiwum__

– Pokazując, jak wygląda od środka praca w agencji PR, chcemy skuteczniej docierać do studentów i absolwentów. To kolejny krok w budowaniu marki pracodawcy – wyjaśnia Dariusz Chrzanowski, szef działu komunikacji agencji On Board, która w przyszły piątek już po raz drugi organizuje dzień otwarty dla studentów.

Młodzi ludzie mogą też zobaczyć, jak się pracuje w polskiej centrali Unilevera, w Kompanii Piwowarskiej czy w Pekao SA.

Selekcja na staż

Dni otwarte stają się od kilku lat coraz bardziej popularnym elementem employer brandingu, czyli budowy wizerunku dobrego pracodawcy. Po kolorowych folderach ze zdjęciami firmy przyszedł czas na bardziej realistyczne formy pokazania firmy „od środka". Na korporacyjnych stronach i na profilach na portalach społecznościowych pracodawcy coraz chętniej zamieszczają wideomigawki z codziennego życia spółek. Część z nich decyduje się na kolejny krok – otwierając drzwi przed potencjalnymi kandydatami do pracy.

– W ten sposób można się pokazać jako firma wiarygodna, otwarta i z inicjatywą – chwali pomysł Joanna Kotzian z firmy rekrutacyjnej HRK, ekspert ds. employer brandingu. Jak dodaje, na zaproszenie młodych ludzi decydują się pracodawcy, którzy mogą się pochwalić dobrymi warunkami pracy, niekonwencjonalną architekturą swej siedziby i mają też coś do przekazania młodym ludziom.

Dni otwarte to także sposób selekcji kandydatów na praktyki czy staże. Nie bez powodu On Board organizuje swój dzień pod hasłem „Daj się poznać, poznając nas" – do wygrania są płatne staże w agencji.

– To szansa przyciągnięcia najlepszych talentów, ale i promowania wartości, jakimi kierujemy się, prowadząc swój biznes. To także okazja, by poznać oczekiwania ludzi wchodzących na rynek pracy i ich motywację, która decyduje o wyborze pracodawcy i stylu pracy – podkreśla Anita Niechaj z działu komunikacji Unilever Polska. Spółka od dwóch lat na przełomie marca i kwietnia zaprasza 80 studentów na dzień otwarty w swym biurze w Warszawie. Chętnych jest zwykle dwukrotnie więcej niż miejsc.

600 chętnych zarejestrowało się w konkursie na Facebooku, którym Kompania Piwowarska przez dwa miesiące promowała pierwszy dzień otwarty w swym nowym warszawskim biurze. KP zaprosiła tam 50 laureatów konkursu, którzy najlepiej odpowiedzieli na pytania dotyczące biznesu firmy i branży piwowarskiej.

– Był to pierwszy etap selekcji na nasze praktyki – przyznaje Barbara Zawadzka, młodszy kierownik d. s. personalnych KP. Jak dodaje, dzień otwarty jest jedną z niewielu inicjatyw, która umożliwia studentom prawdziwy dialog z pracownikami firmy, co buduje jej dobry wizerunek.

Zwiedzanie to za mało

Nasi rozmówcy zastrzegają, że program otwartego dnia musi być dobrze przygotowany, a cała inicjatywa umiejętnie wypromowana. – Wtedy jest szansa, że przyciągniemy zainteresowane firmą osoby, które potem staną się jej ambasadorami – twierdzi Joanna Kotzian.

– Trzeba umieć ludzi zaangażować – podkreśla Barbara Zawadzka z KP, gdzie w programie dnia otwartego poza serią spotkań ze specjalistami i menedżerami był panel sensoryczny połączony z degustacją piwa, a na koniec gra strategiczna, w której studenci rozwiązywali praktyczne studia przypadku na bazie informacji uzyskanych od pracowników.

Praktyczne zajęcia i analiza firmowych case studies są też w programie dnia otwartego w On Board. Również w Unileverze uczestnicy Open Day mają możliwość rozwiązywania praktycznych studiów przypadku rozmów z pracownikami firmy – w tym także z tymi pracującymi za granicą (przez Skype'a). – Studentów interesuje specyfika pracy w poszczególnych działach firmy, ale i kwestie związane z wielokulturowym środowiskiem – dodaje Anita Niechaj.

Pekao SA od dwóch lat zaprasza młodych ludzi na warsztaty rozwojowe, podczas których mogą poznać też swoje mocne i słabe strony. – Chcemy, by mogli sprawdzić, czy pasuje im praca w dużej firmie, oraz aby poznali kulturę korporacyjną naszego banku – wyjaśnia Aneta Szymańska z Departamentu Rozwoju Zasobów Ludzkich.

Jak przygotować dzień otwarty w firmie

1. Konkretne korzyści dla uczestników.

Samo zwiedzanie nawet najładniejszego biura to za mało. Jeśli dzień otwarty ma budować pozytywny wizerunek firmy, warto przygotować merytoryczny program dla uczestników – np. warsztaty tematyczne, ciekawe studia przypadków, konkurs albo grę strategiczną.

2. Otwarci, kompetentni rozmówcy.

Najlepiej, gdy uczestnicy dnia otwartego mogą porozmawiać z menedżerami – choćby szefami działów w firmie. Oni zwykle mogą udzielić więcej informacji na tematy najbardziej interesujące dla studentów, czyli możliwości praktyk i staży, zatrudnienia i awansów oraz wynagrodzenia.

3. Jakość ważniejsza niż ilość.

Planując dzień otwarty, warto uwzględnić możliwości logistyczne firmy – choćby wielkość sali konferencyjnej, w której odbędą się prezentacje i warsztaty. Warto też uprzedzić pracowników, którym kręcący się po firmie goście mogą nieco dezorganizować pracę.

4. Dobra promocja.

Nawet najlepszy program dnia otwartego trzeba dobrze wypromować. Nie wystarczy informacja na stronie internetowej firmy – warto dotrzeć z nią w wyprzedzeniem na uczelnie i na popularne portale społecznościowe.

– Pokazując, jak wygląda od środka praca w agencji PR, chcemy skuteczniej docierać do studentów i absolwentów. To kolejny krok w budowaniu marki pracodawcy – wyjaśnia Dariusz Chrzanowski, szef działu komunikacji agencji On Board, która w przyszły piątek już po raz drugi organizuje dzień otwarty dla studentów.

Młodzi ludzie mogą też zobaczyć, jak się pracuje w polskiej centrali Unilevera, w Kompanii Piwowarskiej czy w Pekao SA.

Pozostało 91% artykułu
Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Praca
Przybywa doświadczonych specjalistów wśród freelancerów
Praca
Europejski kraj podnosi wiek emerytalny. Zmiany już od 1 stycznia 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Praca
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!