– Pokazując, jak wygląda od środka praca w agencji PR, chcemy skuteczniej docierać do studentów i absolwentów. To kolejny krok w budowaniu marki pracodawcy – wyjaśnia Dariusz Chrzanowski, szef działu komunikacji agencji On Board, która w przyszły piątek już po raz drugi organizuje dzień otwarty dla studentów.
Młodzi ludzie mogą też zobaczyć, jak się pracuje w polskiej centrali Unilevera, w Kompanii Piwowarskiej czy w Pekao SA.
Selekcja na staż
Dni otwarte stają się od kilku lat coraz bardziej popularnym elementem employer brandingu, czyli budowy wizerunku dobrego pracodawcy. Po kolorowych folderach ze zdjęciami firmy przyszedł czas na bardziej realistyczne formy pokazania firmy „od środka". Na korporacyjnych stronach i na profilach na portalach społecznościowych pracodawcy coraz chętniej zamieszczają wideomigawki z codziennego życia spółek. Część z nich decyduje się na kolejny krok – otwierając drzwi przed potencjalnymi kandydatami do pracy.
– W ten sposób można się pokazać jako firma wiarygodna, otwarta i z inicjatywą – chwali pomysł Joanna Kotzian z firmy rekrutacyjnej HRK, ekspert ds. employer brandingu. Jak dodaje, na zaproszenie młodych ludzi decydują się pracodawcy, którzy mogą się pochwalić dobrymi warunkami pracy, niekonwencjonalną architekturą swej siedziby i mają też coś do przekazania młodym ludziom.
Dni otwarte to także sposób selekcji kandydatów na praktyki czy staże. Nie bez powodu On Board organizuje swój dzień pod hasłem „Daj się poznać, poznając nas" – do wygrania są płatne staże w agencji.