Pracownicy coraz gorzej oceniają pracodawców

Polacy coraz bardziej krytycznie oceniają swe firmy. Najwięcej zastrzeżeń mają wobec wynagrodzeń i atmosfery w pracy

Publikacja: 30.05.2012 11:09

Anonimowa krytyka w Internecie lepsza niż bezpośrednia rozmowa?

Anonimowa krytyka w Internecie lepsza niż bezpośrednia rozmowa?

Foto: Flickr

Sprzedaż, marketing, reklama i PR oraz finanse - firmom z tych branż ich pracownicy wystawili najwięcej negatywnych opinii na profesjonalnym serwisie społecznościowym GoldenLine, gdzie od listopada użytkownicy mogą oceniać swych byłych i obecnych pracodawców. I coraz chętniej to robią. Jak wynika ze statystyk serwisu, od listopada oceniono ponad osiem tysięcy przedsiębiorstw z 46 różnych branż.

Każdy użytkownik biorący udział w ankiecie mógł nadać pracodawcy do czterech „plusów" lub „minusów". Łącznie wystawiono ich ponad 95 tys . Najczęściej dotyczyły one takich czynników jak: wynagrodzenie (47 proc.) i atmosfera w miejscu pracy (38 proc.), i to one były najbardziej krytycznie oceniane. Kolejne elementy - rozwój zawodowy (29 proc.) oraz elastyczne godzin pracy (21 proc.) wypadły trochę lepiej.

Łącznie minusów było o 15 proc. więcej niż pozytywnych opinii. Najwięcej negatywnych ocen (12 proc. całości) zebrały firmy handlowe, choć niewiele mniej (11 proc) przypadło pracodawcom z branży marketing/reklama/PR oraz firmom finansowym (9 proc.). Przy czym akurat te firmy były oceniane najczęściej- i w sumie zebrały też najwięcej plusów. Minusów było jednak więcej.

Pogorszyła się więc ogólna ocena pracodawców, którzy w pierwszych tygodniach po wprowadzeniu ocen wypadli dużo lepiej niż teraz.

Jak jednak zwracają uwagę przedstawiciele GoldenLine polscy pracownicy nie ograniczają się do krytyki- coraz częściej wychodzą z inicjatywą dialogu z pracodawcą.

45 proc. użytkowników serwisu GoldenLine wystawiających ocenę skorzystała z możliwości udzielenia informacji zwrotnych dla pracodawców. Są to wskazówki, które firma może wykorzystać, jeżeli chce usprawnić funkcjonowanie swojego przedsiębiorstwa oraz poprawić zadowolenie zatrudnionych.

Tym bardziej, że opinie są wiarygodne - może je wystawić użytkownik, który posiada konto w GoldenLine od co najmniej 6 miesięcy, a w swoim życiorysie zawodowym zaznaczył, że pracował dla danej firmy.

Sprzedaż, marketing, reklama i PR oraz finanse - firmom z tych branż ich pracownicy wystawili najwięcej negatywnych opinii na profesjonalnym serwisie społecznościowym GoldenLine, gdzie od listopada użytkownicy mogą oceniać swych byłych i obecnych pracodawców. I coraz chętniej to robią. Jak wynika ze statystyk serwisu, od listopada oceniono ponad osiem tysięcy przedsiębiorstw z 46 różnych branż.

Każdy użytkownik biorący udział w ankiecie mógł nadać pracodawcy do czterech „plusów" lub „minusów". Łącznie wystawiono ich ponad 95 tys . Najczęściej dotyczyły one takich czynników jak: wynagrodzenie (47 proc.) i atmosfera w miejscu pracy (38 proc.), i to one były najbardziej krytycznie oceniane. Kolejne elementy - rozwój zawodowy (29 proc.) oraz elastyczne godzin pracy (21 proc.) wypadły trochę lepiej.

Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Praca
Przybywa doświadczonych specjalistów wśród freelancerów
Praca
Europejski kraj podnosi wiek emerytalny. Zmiany już od 1 stycznia 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Praca
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!