Reklama

Pracownicy coraz gorzej oceniają pracodawców

Polacy coraz bardziej krytycznie oceniają swe firmy. Najwięcej zastrzeżeń mają wobec wynagrodzeń i atmosfery w pracy

Publikacja: 30.05.2012 11:09

Anonimowa krytyka w Internecie lepsza niż bezpośrednia rozmowa?

Anonimowa krytyka w Internecie lepsza niż bezpośrednia rozmowa?

Foto: Flickr

Sprzedaż, marketing, reklama i PR oraz finanse - firmom z tych branż ich pracownicy wystawili najwięcej negatywnych opinii na profesjonalnym serwisie społecznościowym GoldenLine, gdzie od listopada użytkownicy mogą oceniać swych byłych i obecnych pracodawców. I coraz chętniej to robią. Jak wynika ze statystyk serwisu, od listopada oceniono ponad osiem tysięcy przedsiębiorstw z 46 różnych branż.

Każdy użytkownik biorący udział w ankiecie mógł nadać pracodawcy do czterech „plusów" lub „minusów". Łącznie wystawiono ich ponad 95 tys . Najczęściej dotyczyły one takich czynników jak: wynagrodzenie (47 proc.) i atmosfera w miejscu pracy (38 proc.), i to one były najbardziej krytycznie oceniane. Kolejne elementy - rozwój zawodowy (29 proc.) oraz elastyczne godzin pracy (21 proc.) wypadły trochę lepiej.

Łącznie minusów było o 15 proc. więcej niż pozytywnych opinii. Najwięcej negatywnych ocen (12 proc. całości) zebrały firmy handlowe, choć niewiele mniej (11 proc) przypadło pracodawcom z branży marketing/reklama/PR oraz firmom finansowym (9 proc.). Przy czym akurat te firmy były oceniane najczęściej- i w sumie zebrały też najwięcej plusów. Minusów było jednak więcej.

Pogorszyła się więc ogólna ocena pracodawców, którzy w pierwszych tygodniach po wprowadzeniu ocen wypadli dużo lepiej niż teraz.

Jak jednak zwracają uwagę przedstawiciele GoldenLine polscy pracownicy nie ograniczają się do krytyki- coraz częściej wychodzą z inicjatywą dialogu z pracodawcą.

Reklama
Reklama

45 proc. użytkowników serwisu GoldenLine wystawiających ocenę skorzystała z możliwości udzielenia informacji zwrotnych dla pracodawców. Są to wskazówki, które firma może wykorzystać, jeżeli chce usprawnić funkcjonowanie swojego przedsiębiorstwa oraz poprawić zadowolenie zatrudnionych.

Tym bardziej, że opinie są wiarygodne - może je wystawić użytkownik, który posiada konto w GoldenLine od co najmniej 6 miesięcy, a w swoim życiorysie zawodowym zaznaczył, że pracował dla danej firmy.

Sprzedaż, marketing, reklama i PR oraz finanse - firmom z tych branż ich pracownicy wystawili najwięcej negatywnych opinii na profesjonalnym serwisie społecznościowym GoldenLine, gdzie od listopada użytkownicy mogą oceniać swych byłych i obecnych pracodawców. I coraz chętniej to robią. Jak wynika ze statystyk serwisu, od listopada oceniono ponad osiem tysięcy przedsiębiorstw z 46 różnych branż.

Każdy użytkownik biorący udział w ankiecie mógł nadać pracodawcy do czterech „plusów" lub „minusów". Łącznie wystawiono ich ponad 95 tys . Najczęściej dotyczyły one takich czynników jak: wynagrodzenie (47 proc.) i atmosfera w miejscu pracy (38 proc.), i to one były najbardziej krytycznie oceniane. Kolejne elementy - rozwój zawodowy (29 proc.) oraz elastyczne godzin pracy (21 proc.) wypadły trochę lepiej.

Reklama
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty
Reklama
Reklama