Sprzedaż, marketing, reklama i PR oraz finanse - firmom z tych branż ich pracownicy wystawili najwięcej negatywnych opinii na profesjonalnym serwisie społecznościowym GoldenLine, gdzie od listopada użytkownicy mogą oceniać swych byłych i obecnych pracodawców. I coraz chętniej to robią. Jak wynika ze statystyk serwisu, od listopada oceniono ponad osiem tysięcy przedsiębiorstw z 46 różnych branż.
Każdy użytkownik biorący udział w ankiecie mógł nadać pracodawcy do czterech „plusów" lub „minusów". Łącznie wystawiono ich ponad 95 tys . Najczęściej dotyczyły one takich czynników jak: wynagrodzenie (47 proc.) i atmosfera w miejscu pracy (38 proc.), i to one były najbardziej krytycznie oceniane. Kolejne elementy - rozwój zawodowy (29 proc.) oraz elastyczne godzin pracy (21 proc.) wypadły trochę lepiej.
Łącznie minusów było o 15 proc. więcej niż pozytywnych opinii. Najwięcej negatywnych ocen (12 proc. całości) zebrały firmy handlowe, choć niewiele mniej (11 proc) przypadło pracodawcom z branży marketing/reklama/PR oraz firmom finansowym (9 proc.). Przy czym akurat te firmy były oceniane najczęściej- i w sumie zebrały też najwięcej plusów. Minusów było jednak więcej.
Pogorszyła się więc ogólna ocena pracodawców, którzy w pierwszych tygodniach po wprowadzeniu ocen wypadli dużo lepiej niż teraz.
Jak jednak zwracają uwagę przedstawiciele GoldenLine polscy pracownicy nie ograniczają się do krytyki- coraz częściej wychodzą z inicjatywą dialogu z pracodawcą.