W ramach niej trzydziestu dwóch stypendystów wzięło udział w dziesięciodniowych intensywnych warsztatach realizowanych przez praktyków rynku energetycznego. „Rzeczpospolita" objęła wydarzenie patronatem medialnym.
– Akademia jest miejscem spotkania dwóch społeczności – ludzi młodych, którzy zdobywają wiedzę na uczelniach w całej Polsce i rozpoczęli współpracę z biznesem, oraz wybitnych specjalistów, którzy chcą przekazać młodym ludziom wiedzę praktyczną, nieosiągalną na uczelniach – powiedziała Ewa Paga, prezes Fundacji.
Ważnym elementem projektu są programy stażowe organizowane przez firmy partnerskie. Tegorocznymi partnerami Akademii były firmy takie jak Energa, Gaz System, Lotos, PGE, PGNiG, Orlen i Tauron, Izba Rozliczeniowa Giełd Towarowych oraz firmy doradcze BCG i PwC i kancelarie Salans i Elżanowski Cherka & Wspólnicy.
Staże realizowane przez stypendystów Akademii wyróżnia wysoka jakość. Młodzi ludzie stają się członkami zespołów i realizują konkretne zadania pod okiem opiekuna. Staże są płatne – wynagrodzenie wynosi co najmniej 2,5 tys. zł za miesiąc pracy.
– Podczas stażu nauczyłem się trzech języków programowania, a moim głównym zadaniem było zbudowanie modelu prognostycznego cen spot na rynku niemieckim – mówi Piotr Biernat, stypendysta I edycji projektu Akademia Energii. Wojciech Pawłuszko, który wziął udział w drugiej edycji, uważa, że w jego przypadku największym walorem tej inicjatywy stała się możliwość połączenia doświadczeń osób patrzących na energetykę z zupełnie odmiennych perspektyw.