Cyfrowy świat wymaga od pracownika nowych kompetencji

Nowe technologie kreują nowe specjalizacje, zmieniają podejście do rekrutacji i zmuszają także humanistę do zdobycia umiejętności IT.

Publikacja: 01.09.2015 22:00

Cyfrowy świat wymaga od pracownika nowych kompetencji

Foto: 123RF

Nawet niechętni nowym technologiom kandydaci do pracy muszą się dziś przekonać do aktywności w internecie. Większość ofert pracy przeniosła się na portale rekrutacyjne, a pracodawcy i łowcy głów, szukając specjalistów i menedżerów, filtrują bazy danych portali społecznościowych.

O ile jeszcze w minionej dekadzie internetowa aktywność kandydata do pracy była atutem, o tyle obecnie jest już koniecznością, nawet w przypadku kandydatów na szeregowe stanowiska. Również oni muszą się oswoić z nowymi technologiami, choćby podczas rozmów kwalifikacyjnych, które np. podczas ubiegłorocznej masowej rekrutacji do polskich centrów logistycznych Amazona prowadzono zdalnie.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Praca
Polscy seniorzy są chętni do dłuższej pracy. Jak im to ułatwić?
Praca
Polacy będą pracować krócej? Wkrótce ruszy pilotaż
Praca
Amerykanie wertują oferty pracy w Wielkiej Brytanii
Praca
Cyfrowe przyspieszenie w obsłudze pracowników z zagranicy
Praca
Jak przetrwać zwolnienie: rady dla zwalnianych i zwalniających