Reklama
Rozwiń

Bon turystyczny: po reklamacji rodzic może dostać gotówkę

Środki z bonu za niewykonaną usługę muszą być zwrócone Polskiej Organizacji Turystycznej. Nie jest jednak jasne, komu oddać za usługę wykonaną źle.

Aktualizacja: 06.08.2020 18:16 Publikacja: 06.08.2020 17:49

Bon turystyczny: po reklamacji rodzic może dostać gotówkę

Foto: AdobeStock

Nawet Polska Organizacja Turystyczna, która uczestniczy w nowym świadczeniu, ma problem z interpretacją ustawy o Polskim Bonie Turystycznym i odsyła do resortu rozwoju.

– Ustawa jest lakoniczna i pisana szybko. Nic więc dziwnego, że są problemy z jej interpretacją. Nie jest np. jasne, kto otrzyma zwrot za niewypełnioną usługę hotelarską po potrąceniu kosztów rezerwacji. Ustawa nie reguluje też, co powinien zrobić usługodawca, który źle wywiązał się z umowy. Nie wiadomo, do kogo trafią środki po wszczęciu procedury reklamacyjnej – do niezadowolonego klienta czy do POT. Są też wątpliwości, czy bon można odsprzedać – wylicza Piotr Cybula, radca pracy specjalizujący się w prawie turystycznym.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Spadki i darowizny
Jak długo można żądać zachowku? Prawo jasno wskazuje termin przedawnienia
Prawo w Polsce
Ślub Kingi Dudy w Pałacu Prezydenckim. Watchdog pyta o koszty, ale studzi emocje
Zawody prawnicze
„Sądy przekazały sprawy radcom”. Dziekan ORA o skutkach protestu adwokatów
Konsumenci
Tysiąc frankowiczów wygrywa z mBankiem. Prawomocny wyrok w głośnej sprawie
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono