Billboardy z Januszem Palikotem i hasłem „Mamy przepis na Polskę” zawisły w dużych miastach. Szczegóły owego przepisu można znaleźć na stronie internetowej Ruchu Palikota okraszone prześmiewczymi rysunkami atakującymi Kościół i prawicę.
Dowiadujemy się więc, że pojęcie patriotyzmu według Ruchu Palikota to: płacenie podatków, sprzątanie kup po własnym psie, udział w głosowaniu, oszczędzanie energii i segregowanie śmieci, kasowanie biletów w środkach komunikacji miejskiej, a także wspieranie polskiej kultury poprzez kupowanie książek i biletów do kina.
Przeciwstawione jest to prawicowemu patriotyzmowi, który mają ponoć uosabiać: zamawianie pięciu piw gestem przypominającym hajlowanie, słuchanie Radia Maryja, wieszanie krzyży w instytucjach publicznych, uznawanie Unii Europejskiej za spisek żydo-masono-euro-komuny oraz wiara w zamach w Smoleńsku.
Na tej samej stronie umieszczono spot z księdzem, który smaruje sobie kolana bitą śmietaną, a później spowiada Donalda Tuska i Jarosława Kaczyńskiego. Wszystko to pod wymownym tytułem „Stop pedofilom w Kościele, stop teatrowi PO-PiS-u”.
– To dowodzi, że Palikot powrócił do agresywnej retoryki antykościelnej i antyprawicowej, którą złagodził, gdy wszedł do Sejmu i okazało się, że realizacja postulatów o charakterze światopoglądowym jest niemożliwa – mówi Wawrzyniec Konarski, politolog z Uniwersytetu Jagiellońskiego.