Reklama

Dlaczego Rafał Trzaskowski i Karol Nawrocki nie trafiają do najmłodszych wyborców?

Z analizy wyników symulacji wyborów prezydenckich przeprowadzonej w ramach programu „Młodzi głosują” wynika, że polityczne preferencje młodych Polaków znacznie różnią się od preferencji ogólnej populacji. O badaniach przeprowadzonych przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w rozmowie z Joanną Ćwiek rozmawia prezes Fundacji CEO Jędrzej Witkowski.

Publikacja: 22.05.2025 15:41

Jędrzej Witkowski

Jędrzej Witkowski

Foto: TV.RP.PL

arb

Jędrzej Witkowski, prezes Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej, zwraca uwagę, że nie mamy do czynienia z typowym badaniem opinii publicznej, lecz z elementem programu edukacyjnego, prowadzonego od 1995 roku. Jego celem jest pokazanie młodym ludziom, jak działają wybory, a także zachęcanie ich do aktywności obywatelskiej. Symulacja obejmuje starszych uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół średnich z całej Polski, zarówno z dużych miast, jak i małych miejscowości. W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 700 szkół, a prawo głosu miało około 200 tys. uczniów. Skorzystało z niego około 100 tys., co oznacza frekwencję na poziomie ponad 50 proc.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Prezydent Karol Nawrocki zawetował kolejne dwie ustawy. Reakcje polityków koalicji
Polityka
Bartosz Marczuk: Potrzebujemy rąk do pracy, weto może być katastrofą dla polskiego biznesu
Polityka
II nabór KPO w kulturze: 3841 wniosków z wynikiem „0 punktów”. W sieci wrze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Polityka
Marek Magierowski: decyzja Karola Nawrockiego będzie miała długofalowe konsekwencje
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama