Tysiąclecie koronacji Chrobrego. Socjolog: „Premier Tusk poczuł, że nie wypada nic nie zrobić”

75 procent Polaków uważa, że tysięczna rocznica koronacji Bolesława Chrobrego jest dobrą okazją do promocji Polski – wynika z badania SW Research na zlecenie agencji marketingowej On Board Think Kong (OBTK).

Publikacja: 12.04.2025 19:01

Pomnik Bolesława Chrobrego przed katedrą gnieźnieńską

Pomnik Bolesława Chrobrego przed katedrą gnieźnieńską

Foto: Adobe Stock

Donald Tusk zaprasza na tysięczną rocznicę koronacji Chrobrego. „Obchody będą królewskie. Chrobry by się takich obchodów nie powstydził. Mamy naprawdę tysiąc powodów do dumy, tysiąc powodów do świętowania” – zapowiada premier w nagraniu opublikowanym w piątek na platformach społecznościowych (X, Facebook).

We wtorek „Rzeczpospolita” poinformowała, że na polecenie szefa rządu na ostatnią chwilę w stolicy organizowana jest impreza z okazji rocznicy. Nie wiedzieli o tym koalicjanci. W przygotowania zaangażowane są spółki Skarbu Państwa. Na 26 kwietnia – ustaliła „Rzeczpospolita” – zaplanowane są „Piknik 1000-lecia” i koncert na Stadionie Narodowym oraz parada wojskowa

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Polityka
Polska spłaca pożyczkę Ukrainy. Leszek Miller: Skandal, trzeba powiedzieć „dość”
Polityka
Rafał Trzaskowski wystawi aktywistów? Chodzi o obietnicę z kampanii prezydenckiej
Polityka
Nowy sondaż partyjny: KO czy PiS? Wiemy, na kogo chętniej zagłosowaliby Polacy
Polityka
Sondaż: Czy Donald Tusk powinien być premierem do końca kadencji Sejmu?
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Polityka
Prawie „rodzinna delegacja” NIK do Chin. Kto poleciał z Marianem Banasiem?