Reklama

Paweł Kowal: Rząd musi mieć pewność wygranej ws. reparacji

- Jasne jest dla każdego, kto zajmuje się historią, że Polska po wojnie nie została sprawiedliwie potraktowana, czyli prawo moralne jest. Ci, którzy proponują dzisiaj kolejną batalię, powinni mieć pewność, że na końcu wygrają - mówił w programie #RZECZOPOLITYCE dr Paweł Kowal, były wiceminister spraw zagranicznych.

Aktualizacja: 14.09.2017 11:35 Publikacja: 14.09.2017 11:30

Paweł Kowal: Rząd musi mieć pewność wygranej ws. reparacji

Foto: rp.pl

Polska powinna walczyć o reparacje? - Powinna wiedzieć, że ma taką możliwość. Powinna walczyć wtedy, kiedy ma szanse na sukces, bo inaczej będzie to klasyczna walka, w tej sytuacji walka dyplomatyczna - powiedział Kowal. Dodał, że Polska musi mieć w tej walce sojuszników, a także być przygotowana od strony prawnej i historycznej. - Proszę przeliczyć, ile z tych warunków jest obecnie spełnionych - zauważył gość.

- Jasne jest dla każdego, kto zajmuje się historią, że Polska po wojnie nie została sprawiedliwie potraktowana, czyli prawo moralne jest. Jeśli wszystko zostanie spełnione, to ja przyklasnę, pan przyklaśnie i czekamy na sukces, czyli na te miliardy na polskich kontach - powiedział Kowal. - Ci, którzy proponują dzisiaj kolejną batalię, powinni mieć pewność, że na końcu wygrają.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Polityka
Kaczyński mówi o „podleczeniu” Żurka. Wspomniał też o „kratkach w instytucjach”
Polityka
Hołownia nie chce w Sejmie wystawy Kai Godek. Działaczka mówi o „cenzurze”
Polityka
Dlaczego prezydent zawetował ustawę o pomocy Ukraińcom? Zbigniew Bogucki wyjaśnia motywy
Polityka
Dlaczego Karola Nawrockiego nie było w Waszyngtonie? Marcin Przydacz wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama