Kukiz powalczy o TVP. Chce mieć wpływ na Radę Mediów Narodowych

– Nie potraktuję tej sprawy lekko – zapowiada lider Kukiz’15 Paweł Kukiz. Latem Sejm wybierze nowych członków Rady Mediów Narodowych, a rockman, od którego zależy większość PiS w Sejmie, chciałby wywrzeć wpływ na skład tego organu.

Publikacja: 30.12.2021 21:00

Paweł Kukiz wielokrotnie krytykował styl zarządzania TVP przez Jacka Kurskiego (na zdjęciu)

Paweł Kukiz wielokrotnie krytykował styl zarządzania TVP przez Jacka Kurskiego (na zdjęciu)

Foto: Andrzej Iwanczuk/REPORTER

– Jeśli obecna arytmetyka sejmowa się utrzyma, będę starał się tak z niej korzystać, by jak najbardziej odsiermiężyć telewizję – mówi lider Kukiz’15 Paweł Kukiz. Zapowiada wejście w rozgrywkę o kształt mediów publicznych, która rozpocznie się 22 lipca 2022 roku.

Tego dnia wygaśnie sześcioletnia kadencja trzech członków RMN, powołanych przez Sejm. Wszyscy to nominaci PiS: Krzysztof Czabański, Elżbieta Kruk i Joanna Lichocka. W skład rady wchodzą też dwaj członkowie z opozycji, formalnie powołani przez prezydenta, jednak większość mają w niej właśnie ci, których wyłonił parlament. Od ich głosów zależy m.in. kształt TVP, bo RMN powołuje zarządy i rady nadzorcze mediów publicznych oraz PAP. A w lipcu powołanie członków rady przez Sejm może być dla PiS o wiele bardziej skomplikowane niż w 2016 roku.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Polityka
Kandydat na prezydenta Marek Woch: Polska powinna mieć broń jądrową
Polityka
Donald Tusk wygłosił orędzie. „To nam przypadło nie tylko marzyć, ale przede wszystkim działać”
Polityka
Joanna Senyszyn: Lewica to ja
Polityka
Incydent na wiecu Grzegorza Brauna w Białej Podlaskiej. „Skandal i wstyd”
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Polityka
Przed wielką majówką: Trzaskowski kontratakuje, debaty „grają” w kampanii jak nigdy wcześniej, podsumowanie 1000-lecia koronacji
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne