Reklama
Rozwiń
Reklama

Nie każda strata do odliczenia

Inwestor podatnik, który poniósł stratę na giełdzie, może rozliczyć ją w najbliższych, kolejno po sobie następujących pięciu latach

Publikacja: 18.04.2011 04:51

Wielkość odliczenia z tego tytułu nie może w poszczególnych latach przekroczyć 50 proc. poniesionej straty.

Na to pozwala art. 9 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (updof). Według tej zasady należy rozliczać straty m.in. z odpłatnego zbycia udziałów w spółkach mających osobowość prawną, a także papierów wartościowych.

Istotne jest jednak to, że nie każda strata poniesiona przez podatnika podlega odliczeniu.

Przepis art. 9 ust. 3 updof wskazuje bowiem tylko na możliwość obniżenia dochodu uzyskanego z tego samego źródła.

Szczególną ostrożność przy rozliczeniu dochodów kapitałowych powinny więc zachować osoby, które swoje oszczędności ulokowały w funduszach inwestycyjnych. Do dziś nie ma bowiem pewności, czy poniesioną na funduszach stratę można rozliczyć dochodem osiągniętym na giełdzie.

Reklama
Reklama

– Przepisy i praktyka w dalszym ciągu nie są jednoznaczne, dlatego bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie nieodliczanie strat na funduszach od dochodów na giełdzie i ewentualne późniejsze złożenie wniosku o stwierdzenie nadpłaty – radzą eksperci.

Czytaj też artykuły:

 

Zobacz więcej w serwisie:

Prawo dla Ciebie

»

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: TSUE wysadził TK w powietrze. To ważna lekcja także dla Donalda Tuska
Cudzoziemcy
Kierowca musi mówić po polsku? Prawnicy oceniają nową usługę „Bolt lokalnie"
Internet i prawo autorskie
Masłowska zarzuca Englert wykorzystanie „kanapek z hajsem”. Prawnicy nie mają wątpliwości
Prawo karne
Małgorzata Manowska reaguje na decyzję prokuratury ws. Gizeli Jagielskiej
Nieruchomości
Wieczni prezesi spółdzielni mieszkaniowych zostaną? Spór o reformę
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama