Zdobycie Czarodziejskiej góry

Znawcy twórczości Krystiana Lupy nie mają wątpliwości, że nikt lepiej nie przeniósłby na deski sceniczne „Czarodziejskiej góry”. Dowodzi tego spektakl, któ...

„Amerzone – Testament odkrywcy”: Kamienne ruiny z tropików

„Amerzone – Testament odkrywcy” to wyprawa w świat zapomnianych krain.

„Filozoficzny Lem. Tom 2”: Filozofia i futurologia

W drugim tomie „Filozoficznego Lema” widać ujemną ocenę pisarza dla ludzkości.

„Fatalny rejs”: Nordic noir z atmosferą

Czy z przeciętnej powieści może powstać dobry serial? „Fatalny rejs” dowodzi, że tak.

Gość "Plusa Minusa" poleca. Piotr Zwierzchowski: Mechanizmy cenzury

Od lat pozostaję wierny musicalom. Ciekaw jestem zwłaszcza „Wicked” w Teatrze Roma.

„The Alto Knights”: Jak spaghetti bez parmezanu

Nazwiska Roberta de Niro i Nicholasa Pileggiego stały za dwoma gangsterskimi arcydziełami, „Chłopcami z ferajny” i „Kasynem”. Oba wyreżyserował Martin Scor...

Nie wystarczy się podnieść i otrzepać

Tylko ktoś, kto nie ma pojęcia o inwestycjach, może uważać, iż zrealizowanie gmachu o powierzchni ponad 44 tysięcy metrów kwadratowych, największego budynk...

„Historia miłosna”: Konserwatysta na lekcjach empatii

Nowy spektakl Teatru Współczesnego za dyrekcji Wojciecha Malajkata pokazuje, że warto szukać w teatrze wzruszenia.

„Polska na prochach”: Siatki pełne recept i leków

Nadmierne i niepoprawne stosowanie leków to w Polsce plaga. Książka Arkadiusza Lorenca pokazuje tło tego problemu.

„Ale wtopa”: Test na przyjaźnie

„Ale wtopa” to gra, przez którą można nieźle zdenerwować się na znajomych.

Reklama
Reklama

„Thunderbolts*”: Antybohaterowie z przypadku

„Thunderbolts*” przypomina, że superbohaterowie wcale nie są doskonali.

Gość "Plusa Minusa" poleca. Anna Szarek: Jak kryminał, których nie czytam

Mój ukochany film to „Pod słońcem Toskanii”. Czuję się, jakbym oglądała własne życie.

„Grzesznicy”: Wszystkie strachy amerykańskiego Południa

„Grzesznicy” wpisują się w nowy nurt kina – niby rozrywkowy, ale ważny społecznie. Niby komentujący amerykańską rzeczywistość, ale w sposób przystępny, bez...

Nicole Kidman wraca do Cannes po nagrodę

Nie umiem niczego robić „na pół gwizdka”. Grając, angażuję się całkowicie. W życiu bywam roztrzepana, kiedy pracuję – rola staje się moją obsesją. Za to mi...

Claudia Durastanti: Nasza pamięć bywa manipulacją

Przeprowadzając rodzinne śledztwo na potrzeby swojej powieści, byłam coraz dalej od ustalenia faktów. Z czasem zaczęłam wręcz unikać tego rygoru prawdy, bo...

Kto wygra: Cate Blanchett czy Michael Fassbender? Recenzja filmu „Szpiedzy”

Steven Soderbergh nakręcił inteligentny thriller, który rozgrywa się w zaledwie 90 minutach. Można w tak krótkim czasie zbudować intrygującą fabułę – o czy...

Takiego Nicolasa Cage'a jeszcze nie widzieliście. Recenzja filmu „Surfer”

W „Surferze” Nicolas Cage wciela się w fanatyka surfowania, który zrobi wszystko, aby odzyskać swoją deskę.

„Przyszłość”: Korporacyjny koniec świata

„Przyszłość” Naomi Alderman jest dobrze napisana, lecz słabo pomyślana. Tym samym wkracza w obszar naiwności. Bo czy macherzy technologiczni uwierzą w niby...

„Pilo and the Holobook”: Pokojowa eksploracja kosmosu

W „Pilo and the Holobook” gracze wcielają się w kosmicznego lisa odkrywcę.

„Dlaczego umieramy”: Spacer po nowoczesnej biologii

Jesteśmy zbudowani z tego samego „materiału”, a jednak starzejemy się inaczej.

Reklama
Reklama