„Drapieżcy chmur”: Jak nie awansować i wrócić z powrotem na wieś

Zazwyczaj opowieści o dorastaniu na prowincji kończą się happy endem w postaci wyjazdu do miasta. W „Drapieżcach chmur” Joanny Lech jest wprost przeciwnie...

„Frendo” – recenzja filmu. Horror na miarę Ostatniego Pokolenia

Niby kino grozy od dekad bazuje na marksistowskich hasłach rewolucji z 1968 r., ale we „Frendo” główny morderca to już wręcz ucieleśnienie lęków Grety Thun...

„Drobiazgi takie jak te” – recenzja filmu. Słowa są zbędne, wystarczy Cilian Murphy

„Drobiazgi takie jak te” to adaptacja prozy Claire Keegan opowiadająca o wielkiej krzywdzie i traumie irlandzkich kobiet.

Na jaki spektakl prezydent Karol Nawrocki zaprosiłby swoją żonę do teatru?

Przez różne mniej i bardziej sensacyjne informacje o prezydencie elekcie Karolu Nawrockim przebija się i ta, że jego żona Marta Nawrocka uczyła się baletu,...

„Miecz i bułat”: Krzyż i półksiężyc

Na spotkaniu przywódców europejskich prezydent Francji położył rękę na dłoni prezydenta Turcji. W odpowiedzi Erdogan chwycił mocno Macrona za palec i nie p...

„Władca Pierścieni: Wojna Rohirrimów”: Włócznie w ruch, tarcze w drzazgi

Powrót do stworzonej przez Petera Jacksona wersji świata „Władcy Pierścieni”, tym razem w wydaniu animowanym, jest rozczarowaniem.

„The Precinct”: Policjanci z Averno

„The Precinct” to dowód, że w popkulturze rządzą Kowalscy, a nie Nowakowie.

„Łowca nagród”: Kevin Bacon kontra demony

„Łowca nagród” to rozrywka w klimatach country dla fanów zjawisk paranormalnych.

„Mountainhead”: Toksyczne bogactwo

„Mountainhead” ośmiesza bogaczy, dostarczając sporo frajdy.

Gość „Plusa Minusa” poleca. Piotr Lipiński: Western, ale feministyczny

Platformy streamingowe konkurują ze słowem pisanym – i często wygrywają.

Reklama
Reklama

Porzucona narracja

Z prezentacji zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie dowiadujemy się, kim bywamy i dokąd zmierzamy, ale nie tego, skąd przychodzimy.

Pięć gier na Dzień Dziecka

Subiektywny przewodnik po planszówkach na prezent dla najmłodszych i tych nieco starszych dzieci.

Dobre kino nie zna lęku

To był najsilniejszy od lat festiwal w Cannes. Pokazał, jak mocno artyści ostrzegają przed totalitaryzmami, ale też analizują zaburzone relacje rodzinne. J...

„Krzywda” Pawła Rzewuskiego to oszałamiający horror po sarmacku. Recenzja

Co by się stało, gdyby ktoś wymieszał serial „1670” z horrorami Jordana Peele’a, wstrząsnął i dodał Trylogię Sienkiewicza oraz „Krwawy południk” McCarthy’e...

„Hamlet”: Być albo nie być Englerta i Tarresa

Wybitny aktor i reżyser opowieścią o duńskim księciu zaskoczył tych, którzy spodziewali się klasycznego teatru akademickiego.

„Zamęt. Rebelia kontra Imperium”: Karciany asymetryzm

Nie dajcie się zwieść! „Zamęt” nie ma nic wspólnego z „Gwiezdnymi wojnami”!

„Listy 1911–1932”: Pani noblistka i pan przyszły noblista

„Listy” Marii Skłodowskiej-Curie i Alberta Einsteina są książką wyjątkową ze względu na tematy oraz jakość edytorską.

„Oszukać przeznaczenie: Więzy krwi”: Wnioski typowe dla horroru

„Oszukać przeznaczenie: Więzy krwi” to udany powrót morderczej serii.

Gość "Plusa Minusa" poleca. Ewa K. Czaczkowska: Każdy szczegół ma znaczenie

W świecie zalanym bylejakością potrzeba miejsc wyznaczających estetyczne standardy.

„Diva Futura”: Stare, dobre łamanie tabu

„Diva Futura” opowiada o świecie włoskiego porno bez epatowania seksem. Polaków może zaciekawić postać Ciccioliny, jednej z bohaterek tej pikantno-sentymen...

Reklama
Reklama