Reklama

Polska potrzebuje poważnej rozmowy o aborcji

Przyszedł czas, by odpowiedzieć na fundamentalne pytania prawne i moralne dotyczące przerywania ciąży, doprecyzować prawo i spełnić obietnice złożone rodzinom osób z niepełnosprawnością. Zamiast tego otrzymujemy show, które niczego nie zmienia, choć zapewnia dobre samopoczucie skonfliktowanym stronom.

Publikacja: 15.09.2023 10:00

Chodzi o życie. Ale też o to, żebyśmy w pluralistycznym społeczeństwie potrafili debatować nad funda

Chodzi o życie. Ale też o to, żebyśmy w pluralistycznym społeczeństwie potrafili debatować nad fundamentalnymi kwestiami (na zdjęciu Marsz dla Życia, Szczecin, maj 2017 r.)

Foto: Marcin Bielecki/pap

Yes, yes, yes” – doskonale pamiętam, że tymi słowami, bardzo często mi przypominanymi w internecie, powitałem wyrok Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji eugenicznej (względnie, jak powiedziałaby druga strona debaty, embriopatologicznej). I nie wycofuję się z tych słów. Aborcja ze względu na wady, także letalne, pozostaje dla mnie jednym z fundamentalnych naruszeń prawa do niedyskryminacji ze względu na stan zdrowia i niepełnosprawność. Zgoda na nią to w istocie uznanie za mniejszą wartości życia niepełnosprawnego, w tym choćby osób z zespołem Downa, co otwiera drogę do rozmaitych form eugenicznego myślenia.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
„The Smashing Machine”: Chleb, igrzyska i anatomia bólu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Plus Minus
„Bezcenny pakunek”: Dar od Boga Pociągu Towarowego
Plus Minus
„Tajemniczy pociąg”: Kafka jedzie pociągiem
Plus Minus
„Skarbek”: Porażka agentki
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa” poleca. Dr Agnieszka Tambor: Kibicuję polskiemu kinu
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama