Od Bjork do Kantora. Wirtualna rzeczywistość wkracza do galerii i muzeów

Dzięki technologiom oglądanie zbiorów galerii i muzeów staje się zupełnie nowym, intensywnym doznaniem. Niekiedy przyprawia wręcz o zawrót głowy.

Publikacja: 15.09.2017 18:00

„Björk Digital”. Projekty islandzkiej wokalistki ogląda się w specjalnych hełmach i słuchawkach

„Björk Digital”. Projekty islandzkiej wokalistki ogląda się w specjalnych hełmach i słuchawkach

Foto: materiały prasowe

Nudne muzea z monotonnym przesuwaniem się przy ścianach w obowiązkowych filcowych kapciach założonych na buty przechodzą do historii. Podobnie jak muzealni przewodnicy, już dzisiaj wypierani przez zestawy audio, ale ich los przypieczętują dopiero technologie, które w muzeach już się pojawiają.

Kolejny etap w nowym podejściu do prezentowania szeroko rozumianej sztuki dopiero do nas dociera – wystawy wykorzystujące choćby rzeczywistość wirtualną (VR) czy rozszerzoną (AR) to wciąż rzadkość. Zwykle szczytem technicznych możliwości jest skanowania telefonem kodu QR i dowiedzenie się czegoś więcej o dziele sztuki, autorze czy koncepcji wystawy. Jednak zmiany następują, a jedną z pionierek jest od lat Grażyna Kulczyk. Na razie plany zbudowania muzeum dla jej kolekcji sztuki współczesnej spaliły na panewce, ale za to po raz 11. organizuje Art & Fashion Forum. Tym razem zaskoczyła środowisko, sprowadzając do Polski „Björk Digital", czyli na wskroś nowoczesną i multimedialną prezentację projektów islandzkiej wokalistki, od lat idącej równo z najnowocześniejszymi technologiami i wychodzącej daleko poza komponowanie muzyki czy pisanie tekstów. Prezentacja odbędzie w Poznaniu w Starym Browarze, a potrwa od 3 do 31 października.

Pozostało 93% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: AI. Czy Europa ma problem z konkurencyjnością?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Plus Minus
„Psy gończe”: Dużo gadania, mało emocji
Plus Minus
„Miasta marzeń”: Metropolia pełna kafelków
Plus Minus
„Kochany, najukochańszy”: Miłość nie potrzebuje odpowiedzi
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Plus Minus
„Masz się łasić. Mobbing w Polsce”: Mobbing narodowy