Potwierdza to wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci Era (sygn. XVII Amt 49/07).
Nie ma znaczenia, że była to umowa promocyjna z telefonem za złotówkę albo prezentami.
Ponad rok temu PTC wprowadzała drobne zmiany do swojego regulaminu (chodziło o tryb reklamacji). Uważała, że to tylko uzupełnienie regulaminu, a więc klienci tej sieci – zwłaszcza ci, którzy mieli promocyjne umowy – nie mogli ich z tego powodu wypowiedzieć. Jeśli już jednak na to się zdecydowali, to powinni zapłacić wysokie kary umowne za przedterminowe odejście. Dlatego PTC nawet nie informowała klientów o możliwości wypowiedzenia umowy. Od rezygnujących żądała nawet po kilkaset złotych kary.
Uprawnienia abonentów w razie zmiany regulaminu świadczenia usług przez operatora sieci komórkowej dokładnie określa prawo telekomunikacyjne (DzU z 2004 r. nr 171, poz. 1800 ze zm.). Przewiduje ono, że dostawca takich usług powinien odpowiednio wcześnie powiadomić abonenta o zmianie regulaminu – gdy np. rozliczenia następują co miesiąc, to klient miesiąc wcześniej musi dostać informację o zmianie regulaminu.
To jednak nie wszystko.