Rozstrzygnął to Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku w sprawie ze skargi Wielkopolskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej w Poznaniu ([b]sygn. VI SA/Wa 1116/09[/b]).
Apteki mogą reklamować wszystkie leki bez recepty. Art. 94a [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=3A3AE26866087D10AFB2A51470CBF5D4?id=262765]prawa farmaceutycznego[/link] zabrania jednak reklamy środków refundowanych.
Do wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego w Poznaniu trafił donos, że Dom Leków w Gnieźnie reklamuje leki za grosik. Ulotki promocyjne informują, że nie dotyczy to środków refundowanych, ale jest inaczej.
Podczas postępowania tego jednak nie udowodniono. WIF wydał więc decyzję, że reklama stosowana przez aptekę nie narusza art. 94a prawa farmaceutycznego.
Poznańska Izba Aptekarska złożyła odwołanie do głównego inspektora farmaceutycznego. GIF odpowiedział, że go nie rozpatrzy, i umorzył postępowanie. –WOIA nie ma w takich sprawach statusu strony –stwierdził. Ani art. 94a prawa farmaceutycznego, ani art. 7 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=7ECE7BAF5F54478516C4F52D8686992E?id=278088]ustawy o izbach aptekarskich[/link], wyliczający zadania samorządu aptekarskiego, nie stwarzają jej interesu prawnego.