Tak wynika z [b]wyroku z Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z 14 maja 2010 r. (sygn. III SA/Wa 2257/09)[/b].
Sprawa dotyczyła wniosku o interpretację. Wystąpiła z nim firma Fuji Polska Distribution sp. z o.o. W pytaniu wyjaśniła, że zleca organizacje różnych imprez sportowo-rekreacyjnych. W czasie imprez spółka ma możliwość przeprowadzenia akcji promocyjnych, umieszczania banerów, flag i innych materiałów reklamowych. Imprezy te połączone są ze spotkaniem dla pracowników oraz osób współpracujących ze spółką.
W planie spotkań przewidziana jest zarówno część szkoleniowa, jak i integracyjna. W tej pierwszej uczestnicy informowani są o cechach produktów będących w ofercie firmy oraz o nowościach wprowadzanych na rynek. Przewidziane są także wykłady specjalistów.
Szkolenia wzbogacone są o elementy o charakterze integracyjnym. Również wtedy uczestnicy utrwalają sobie wiedzę o produktach firmy, na przykład podczas imprezy zimowej organizowany jest slalom pomiędzy nimi. Inne konkursy także powiązane są z działalnością firmy.
Spółka uważa, że jej takie działania będą wpływać na współpracę z kontrahentami. Dlatego ma prawo ująć wszystkie poniesione w związku z organizacją imprezy wydatki (m. in. na sfinansowanie noclegów kontrahentów oraz koszty posiłków i szkoleń) jako koszt podatkowy.