Od pierwszego stycznia 2010 r. obowiązują surowsze przepisy dotyczące rynku gier hazardowych, zmianie uległy również przepisy [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=83010D8E1156BD7A2A3036656DDCDA59?id=186065]kodeksu karnego skarbowego[/link].
W gronie osób, które mogą ponosić dotkliwe sankcje, znajdują się znane postaci sportu lub mediów, udzielające swego wizerunku lub w inny sposób uczestniczące w zakazanej reklamie lub promocji gier hazardowych. Zarzuty mogą zostać postawione również osobom kierującym klubami sportowymi, które w dalszym ciągu umieszczają na koszulkach swoich graczy lub na swych stadionach i halach znaki lub informacje uznane za reklamę lub promocję gier hazardowych.
[srodtytul]Określoność norm karnych[/srodtytul]
Problematykę restrykcji karnej reguluje art. 110a kodeksu karnego skarbowego: w § 1 zabrania się, wbrew przepisom ustawy o grach hazardowych, zlecania lub prowadzenia reklamy lub promocji gier, a także informowania o sponsorowaniu przez podmiot prowadzący działalność w zakresie takich gier lub zakładów. Karze podlega, zgodnie z § 2, każdy kto czerpie korzyści z reklamy lub promocji gier lub zakładów wzajemnych, umieszczania reklamy albo informowania o sponsorowaniu przez podmiot prowadzący działalność w zakresie takich gier lub zakładów.
Zasadnicze znaczenia dla odpowiedzialności karnej skarbowej ma więc ustalenie znaczenia pojęcia reklamy gier lub zakładów wzajemnych, które to pojęcie opisuje znamię czynu zabronionego.