Reklama

Marek A. Cichocki: Kto skorzysta?

Głównym przegranym pandemii okazać się może klasa średnia, do niedawna traktowana jako fundament stabilności porządku zachodnich państw. Jakie społeczne siły zdobędą teraz przewagę i wpływ na politykę?

Publikacja: 24.01.2021 18:59

Marek A. Cichocki: Kto skorzysta?

Foto: AFP

Szczepionkowa geopolityka i geoekonomika stała się faktem. Ideały globalnej sprawiedliwości w dystrybucji szczepionki poszły w kąt w obliczu prawdziwego wyścigu o to, kto pierwszy i kto najbardziej skorzysta na fali gospodarczego odrodzenia, które ma nastąpić po stłumieniu pandemii.

W jakim stopniu pandemia może być analogią wojny, widać dzisiaj na przykładzie polityki i gospodarki wielu rozwiniętych państw zachodnich. Rządy wprowadzają niezwykłe w sytuacji pokoju społeczne restrykcje, a krajowe gospodarki, niepostrzeżenie dla większości opinii publicznej, przekształcają się w typowy model ekonomii wojennej, z rosnącym zadłużeniem i wszechobecną ingerencją państwa. Coraz częściej więc stawiane jest pytanie, w jaki sposób będziemy wychodzić z tej „wojennej" sytuacji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie polityczno - społeczne
Marek Konopczyński: W czyim interesie jest nowa ustawa o zawodzie psychoterapeuty?
Opinie polityczno - społeczne
Marek A. Cichocki: Wszystkie książki historyczne, których nie przeczytał Donald Trump
Opinie polityczno - społeczne
Jędrzej Bielecki: Ukraina jeszcze daleko od pokoju. Co właściwie ustalono w Białym Domu?
Opinie polityczno - społeczne
Dagmara Jaszewska: Maks Korż i fenomen ruskiego hip-hopu, czyli rock and roll dzieje się dziś na Wschodzie
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie polityczno - społeczne
Estera Flieger: Polacy wychodzili sobie defiladę w Święto Wojska Polskiego. Nieprawdą jest, że czci się wyłącznie porażki
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama