Reklama
Rozwiń
Reklama

Firma musi być jak produkt

W poszukiwaniu wartościowych pracowników na coraz bardziej konkurencyjnym rynku firmy zmieniają nie tylko sam proces rekrutacji, lecz także, a może przede wszystkim, swoje podejście do personelu. Niestety, ciągle bardziej na oślep, idąc raczej za modą niż za faktycznymi oczekiwaniami zainteresowanych.

Publikacja: 16.08.2018 21:00

Firma musi być jak produkt

Foto: Adobe Stock

Kiedyś wystarczyło zamieścić ogłoszenie, a oferty setkami wpływały do firmy. Dzisiaj nie dość, że opcji poszukiwania pracownika jest znacznie więcej, to jeszcze oczekiwania kandydatów są na tyle inne, że firmy w zasadzie powinny się najpierw same do rekrutacji przygotować.

I to już się dzieje, choć wiele z nich idzie na łatwiznę – z efektem mizernym. Do biura wstawia się zatem stoły do gry w piłkarzyki, hamaki czy kolorowe pufy. Pracownicy mogą to pod nosem komentować, że skoro i tak nie wyrabiają się z zadaniami, to kiedy jeszcze mają mieć czas na korzystanie z tych pseudoudogodnień nie wiadomo dla kogo? Kilka dni temu widziałem wręcz żenujący telewizyjny materiał promocyjny jednego z domów mediowych – zadowoleni z siebie menedżerowie opowiadali, jakie to jest super, że miejsca w biurowcu zostały nazwane od różnych warszawskich dzielnic. W tle oczywiście pufy, przystanek komunikacji miejskiej i obowiązkowe piłkarzyki. Nie wiem, co w tym innowacyjnego. To kopia kopii, takie pomysły lata temu zostały wprowadzone w wielu firmach i dalej nie wiem, w czym i komu ma to pomóc. Dodatkowo cała prezentacja odbyła się w programie celebrytki, znanej bynajmniej nie z ciężkiej pracy, lecz z pisania w mediach społecznościowych (za co jeszcze inkasuje ogromne pieniądze).

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama