Reklama
Rozwiń
Reklama

Hubert A. Janiszewski: Zbyt twarde warunki fuzji

Spełnienie wszystkich warunków Komisji Europejskiej oznacza, że Orlen poprzez fuzję z Lotosem wykreuje sobie nowego silnego konkurenta na własnym rynku - pisze członek Polskiej Rady Biznesu.

Aktualizacja: 27.07.2020 14:32 Publikacja: 27.07.2020 14:26

Hubert A. Janiszewski: Zbyt twarde warunki fuzji

Foto: Fotorzepa

Wniosek PKN Orlen do Komisji Europejskiej po wielomiesięcznych staraniach otrzymał warunkową zgodę na fuzję z Lotos SA, co było marzeniem polityków - nie tylko z PiS-u – o utworzeniu tzw narodowego czempiona. Lotos przez lata – szczególnie w okresie gdy jego prezesem był Paweł Olechnowicz –bronił się przed przejęciem przez konkurenta z Płocka, a prezes Olechnowicz zdołał wybudować jedna z najnowocześniejszych rafinerii w Europie, co istotnie zwiększyło wartość zarządzanej przez niego spółki. Pomimo silnej konkurencji na rynku dystrybucji paliw w kraju, dwa główne krajowe podmioty - Lotos i Orlen - skutecznie dawały sobie radę z międzynarodowymi koncernami takimi jak Shell czy BP. 

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Dr Marcin Murawski: Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Mieszkaniowy sojusz państwa ze spółdzielniami
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: Czas na przegląd zależności Europy od technologii obronnej made in USA
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Omnibus i ambasador. Kto naprawdę boi się wolnego rynku
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama