Reklama
Rozwiń

Firmy musiały szybko wdrożyć plany rozpisane na lata

Niestety, pandemia odkryła słabości IT w Polsce, np. w dostępie do internetu, jakości transferu danych, posiadanych urządzeniach i aplikacjach – mówi Jarosław Szymczuk, dyrektor generalny IBM Polska i na kraje bałtyckie.

Publikacja: 21.01.2021 21:00

Firmy musiały szybko wdrożyć plany rozpisane na lata

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Co pandemia zmieniła w działalności takiej firmy jak IBM? Nie da się ukryć, że sytuacja ta zmieniła podejście do wielu narzędzi choćby do pracy zdalnej, archiwizowania czy transferu informacji.

Transformacja cyfrowa w zeszłym roku uległa znacznemu przyspieszeniu i to nie ulega żadnej wątpliwości. Pandemia odkryła też wszystkie słabości życia IT w Polsce. Mowa choćby o dostępie do internetu, jakości transferu danych, posiadanych urządzeń, odpowiednich aplikacji. Wiele firm w trybie awaryjnym realizowało plany, które wcześniej mieli rozłożone na kolejne kwartały, czy lata. Aby utrzymać ciągłość działalności takie decyzje musiały zapadać niezwykle szybko, jedni byli do tego przygotowani lepiej, inni gorzej. IBM od lat rozwijał i wspierał program pracy zdalnej dla swoich pracowników i między innymi to spowodowało, że byliśmy dobrze przygotowani na taką sytuację. W ciągu kilku tygodni wdrożyliśmy w pełni tryb pracy zdalnej, nie zaniedbując tego co najważniejsze - zdrowia pracowników, ciągłości działalności klientów i własnego biznesu.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Czas ucieka. UE musi znaleźć sposób na rosyjskie aktywa
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Ustawa schronowa, czyli tworzenie prawa do poprawy
Opinie Ekonomiczne
Ptak-Iglewska: USA zostawiają w biedzie swoich obywateli. To co mają dla UE?
Opinie Ekonomiczne
Bartłomiej Sawicki: Rachunki za prąd „all inclusive” albo elastyczne taryfy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Pałac Prezydencki domem biesiadnym? Pomysł na biznes pod słynnym żyrandolem