Magazyn „Time” umieścił Arnault na liście 100 najbardziej wpływowych osób na świecie. Majątek 58-letniego Francuza to głównie 47,5 proc. akcji w grupie Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH), do którego należy kilkadziesiąt marek z najwyższej półki.
Zamiłowanie do luksusu wyniósł w z domu. Urodził się w bardzo zamożnej rodzinie przedsiębiorców w Roubaix, niedaleko granicy z Belgią.
Ze stopniem inżyniera w 1969 r. skończył prestiżową École Polytechnique. Później pracował w przedsiębiorstwach rodzinnych – rozwijał np. spółkę deweloperską Ferret-Savinel. W 1981 r. wyjechał do USA, gdzie także zajmował się deweloperką i budował np. osiedla na Florydzie. Po trzech latach jednak wrócił do Francji.
Przełom w jego działalności biznesowej był rok 1984, kiedy kupił za 15 mln dol. (które dostał od rodziny) firmę odzieżową Christian Dior. Postanowił zmodernizować nieco przykurzoną markę, dla której zaczęli pracować znani projektanci, co przełożyło się na znaczny wzrost obrotów. Na horyzoncie szykowała się kolejna okazja – w 1987 r. doszło do fuzji odzieżowego Louis Vuitton i alkoholowego Moet Hennessy.
Arnault od początku miał apetyt na firmę – udało mu się wygrać batalię o jej przejęcie dwa lata później. Historia marki LV sięga 1853 roku, a jej właściciele długo nawet nie chcieli słyszeć o jej sprzedaniu. Jednak dopiął swego i podobnie jak w przypadku Diora zaczął zatrudniać znanych projektantów, postawił też na marketing i otwieranie butików na całym świecie. Kupował też kolejne firmy – w 2004 r. udało mu się przejąć szwajcarskiego producenta zegarków Tag Heuer.