Reklama

Jak inwestować w startupy

Epidemia związana z Covid-19 spowodowała, że świat wstrzymał oddech. Odczuły to niektóre rozwijające się firmy, którym wstrzymano inwestycje – nieraz w końcowej fazie ustaleń. Ostrożność widoczna jest wszędzie. Czy słusznie?

Publikacja: 08.07.2020 21:00

Jak inwestować w startupy

Foto: iStockphoto

Jesteśmy w okresie ekstremalnie niskich stóp procentowych oraz przewartościowania na rynku nieruchomości na wynajem. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób z wolną gotówką szuka alternatywnych metod pomnażania swoich oszczędności. Inwestowanie w spółki na wczesnym etapie rozwoju (startupy i scaleupy) jest jedną z ciekawych opcji, wybieranych przez aniołów biznesu.

Doświadczenie pokazuje, że w czasach kryzysowych rodziły się największe potęgi dzisiejszej nowej gospodarki, takie jak AirBnB czy WhatsApp. Beneficjentami ich sukcesu byli pierwsi inwestorzy, którzy uwierzyli w spółki i ich założycieli oraz potrafili odróżnić wizjonerów od szarlatanów i realne szanse od pobożnych życzeń. Tylko jak to zrobić? Okazuje się, że na rynku nie brakuje darmowej wiedzy również w tak skomplikowanych obszarach. W ostatnim czasie ukazała się publikacja „Jak inwestować w startupy?" autorstwa Startup Studio, która zawiera szereg wskazówek i dobrych praktyk związanych z taką działalnością (https://startupstudio.pl/do-pobrania/).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Grawitacji nie ma!
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Zbrojenia? Konkurencja, głupcze
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama