Magna International już od dawna chciała mieć własną firmę produkującą samochody. Dotychczas jednak próby kończyły się niepowodzeniem. W 2008 roku firma była bardzo bliska przejęcia od Forda Astona Martina Lagonda Limited, ale Stronach poniósł porażkę i Aston Martin został sprzedany konsorcjum Prodrive za 479 milionów funtów. Wcześniej przymierzał się do przejęcia Chryslera, którego chciał się pozbyć DaimlerChrysler, ale nabywcą stał się fundusz Cerberus Capital Management, który zapłacił 7,4 mld dol.
Wielka wojna o przejęcie Opla
Największą porażką była niedokończona transakcja przejęcia Opla, którego chciał się pozbyć w 2009 roku General Motors. Magna uzyskała wtedy pełne poparcie rządu niemieckiego, znalazła partnera w Rosji – Sbierbank. Zakładano, że Sbierbank i Magna przejmą po 27,5 proc. Opla/Vauxhalla, pracownicy i dilerzy Opla po 10 proc., a 35 proc. nadal będzie należało do GM. Ustalono wówczas, że nadwyżka mocy Opla zostanie wykorzystana na produkcję Magny, Stronach zaś podczas salonu samochodowego we Frankfurcie na początku września 2009 roku przedstawiał się jako niemalże właściciel Opla i opowiadał o swoich planach produkcji aut elektrycznych w Europie. Ostatecznie 3 listopada 2009 roku GM zmienił zdanie i wycofał się z umowy z Magną.
Firma ma swoją siedzibę w Aurorze w Ontario. Jest dzisiaj w Ameryce największym producentem części samochodowych, zatrudnia 108 tysięcy pracowników w swoich 286 fabrykach. Ma również 86 ośrodków badawczych. Łącznie działa w 26 krajach, w tym w Polsce, gdzie posiada firmę Magna Automotive Poland. Europejska centrala mieści się w Oberwaltersdorfie.
Magna International dzieli się na Magna Steyr, Magna Powertrain, Magna Exteriors, Magna Seating, Magna Closures, Magna Mirrors, Exteriors and Interiors, Electronics i Cosma International. Jest największym dostawcą dla General Motors, Forda i Chryslera, a oprócz tego współpracuje z Volkswagenem, BMW i Toyotą. Przy tym firma nie jest jedynie dostawcą części, ale i produkuje oraz montuje całe auta – dla Peugeota robi model RCZ, dla Astona Martina – Rapide, a dla BMW Mini Countryman.
Firma romansująca z polityką
Magna International jest uznawana za firmę bardzo upolitycznioną. Sam Stronach startował w wyborach parlamentarnych w roku 1988 z ramienia Partii Liberalnej, ale został pokonany przez konserwatystę. Potem zaprzyjaźnił się z politykami z Partii Konserwatywnej, i to do tego stopnia, że budżet Ontario został zaprezentowany w jednej z fabryk Magny, co spotkało się z powszechną krytyką.
Frank Stronach jest również znaną postacią w polityce austriackiej, gdzie stał się znany z powodu swojego twardego stanowiska wobec organizacji pracowniczych. Wiadomo jednak, że utrzymuje bliskie kontakty, między innymi z byłym ministrem finansów Karlem-Heinzem Grasserem, który zresztą także pracował w Magnie. A Andreas Rudas, jeden z przywódców Socjaldemokratycznej Partii Austrii, nadal jest zatrudniony w Magnie.