Reklama

Koniec infrastrukturalnych narzekań!

Im bliżej meczu inauguracyjnego, tym więcej podsumowań stanu przygotowań infrastruktury transportowej dna Euro 2012

Publikacja: 06.06.2012 07:40

Im bliżej meczu inauguracyjnego, tym więcej podsumowań stanu przygotowań infrastruktury transportowej do Euro 2012. Sam wplątany jestem w przerzucanie się procentami zrealizowanych zadań.

Nie ma to już żadnego sensu. Rzeczywistości nie zmienimy, wiedząc doskonale, że nie wykonaliśmy w pełni planów z 2007 r. Część inwestycji, kiedy wiadomo było już, że do czerwca 2012 r. nie powstanie, wylatywała z listy priorytetów. Przykładem choćby niech będzie budowany odcinek II linii metra, bez którego Warszawa da sobie radę podczas mistrzostw.

Za największy błąd uważam skoncentrowanie się niemal wyłącznie na budowie dróg, przy równoczesnym doprowadzeniu kolei na skraj przepaści, czego przykładem była dwa lata temu walka o miejsca w wagonach wskutek braku odpowiedniej ilości sprawnego taboru. Wszystkie analizy wskazywały zaś, że to lotnictwo i transport zbiorowy, zwłaszcza w miastach, będą podstawą komunikacji.

Dzisiaj udało się to naprawić i możliwość przewozu 150 tys. osób na dobę tylko za pośrednictwem Intercity powinna rozwiązać problem braku siatki nowoczesnych dróg. Lotniska zdały egzamin na piątkę. Może dlatego, że do nich najmniej spośród wszystkich inwestycji mieszał się rząd, a odpowiedzialność spoczęła na samorządach i menedżerach portów lotniczych. Bez większych uwag można dobrze ocenić także komunikację miejską.

Największym sprawdzianem będą teraz ludzie i procedury.

Reklama
Reklama

Czy przeszkoleni i dokształceni językowo pracownicy kolei zaprezentują gościom przyjazną stronę przewoźników? Czy organizacja ruchu wokół stadionów dobrze zadziała, choć oczywiście organizowanie w poprzednich miesiącach imprez zbiorowych miało nas do tego przygotować?

Jeśli tak, to w połączeniu z dobrą piłką i przyjazną atmosferą na pięknych stadionach możemy dać Europie wspaniałe święto piłki nożnej! Sam jeżdżąc na takie imprezy, żyłem emocjami, a nie korkami czy niedokończonymi parkingami.

Dzisiaj zatem kończąc narzekania, snu z powiek nie będzie mi spędzać to, których odcinków autostrad zabraknie, ale to, czy kadra Franciszka Smudy zda swój piłkarski egzamin.

Opinie Ekonomiczne
Marzena Tabor-Olszewska: Noszenie futer to żadna konieczność. To fanaberia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Monika Różycka: Nowy gatunek poznawczy. Zaufanie w epoce agentów AI
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Krócej znaczy drożej. Pilotaż skróconego czasu pracy to ukryta podwyżka w urzędach
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Niepewność, która uderza w nas wszystkich
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Budżetowa hulaj dusza, ale piekło jest
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama