Reklama

Koniec infrastrukturalnych narzekań!

Im bliżej meczu inauguracyjnego, tym więcej podsumowań stanu przygotowań infrastruktury transportowej dna Euro 2012

Publikacja: 06.06.2012 07:40

Im bliżej meczu inauguracyjnego, tym więcej podsumowań stanu przygotowań infrastruktury transportowej do Euro 2012. Sam wplątany jestem w przerzucanie się procentami zrealizowanych zadań.

Nie ma to już żadnego sensu. Rzeczywistości nie zmienimy, wiedząc doskonale, że nie wykonaliśmy w pełni planów z 2007 r. Część inwestycji, kiedy wiadomo było już, że do czerwca 2012 r. nie powstanie, wylatywała z listy priorytetów. Przykładem choćby niech będzie budowany odcinek II linii metra, bez którego Warszawa da sobie radę podczas mistrzostw.

Za największy błąd uważam skoncentrowanie się niemal wyłącznie na budowie dróg, przy równoczesnym doprowadzeniu kolei na skraj przepaści, czego przykładem była dwa lata temu walka o miejsca w wagonach wskutek braku odpowiedniej ilości sprawnego taboru. Wszystkie analizy wskazywały zaś, że to lotnictwo i transport zbiorowy, zwłaszcza w miastach, będą podstawą komunikacji.

Dzisiaj udało się to naprawić i możliwość przewozu 150 tys. osób na dobę tylko za pośrednictwem Intercity powinna rozwiązać problem braku siatki nowoczesnych dróg. Lotniska zdały egzamin na piątkę. Może dlatego, że do nich najmniej spośród wszystkich inwestycji mieszał się rząd, a odpowiedzialność spoczęła na samorządach i menedżerach portów lotniczych. Bez większych uwag można dobrze ocenić także komunikację miejską.

Największym sprawdzianem będą teraz ludzie i procedury.

Reklama
Reklama

Czy przeszkoleni i dokształceni językowo pracownicy kolei zaprezentują gościom przyjazną stronę przewoźników? Czy organizacja ruchu wokół stadionów dobrze zadziała, choć oczywiście organizowanie w poprzednich miesiącach imprez zbiorowych miało nas do tego przygotować?

Jeśli tak, to w połączeniu z dobrą piłką i przyjazną atmosferą na pięknych stadionach możemy dać Europie wspaniałe święto piłki nożnej! Sam jeżdżąc na takie imprezy, żyłem emocjami, a nie korkami czy niedokończonymi parkingami.

Dzisiaj zatem kończąc narzekania, snu z powiek nie będzie mi spędzać to, których odcinków autostrad zabraknie, ale to, czy kadra Franciszka Smudy zda swój piłkarski egzamin.

Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Co polscy politycy wiedzą o gospodarce i dlaczego jest to groźne
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: Dylematy finansowania zrównoważonego rozwoju
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Używane, tanio oddam. O co chodzi z amerykańskimi transporterami Stryker?
Opinie Ekonomiczne
Prof. Chłoń-Domińczak: Dlaczego ekonomiści rozmawiają o demografii
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Krakowiak: Regulacje nie są lekiem na wszystko
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama