Dyrektor generalny McDonald’s Polska: Jesteśmy blisko

Zasada lokalności jest mocno wpisana w sposób działania McDonald’s. – mówi Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald’s Polska.

Publikacja: 06.10.2020 21:07

Dyrektor generalny McDonald’s Polska: Jesteśmy blisko

Foto: materiały prasowe

Kiedy rozmawialiśmy ostatni raz w połowie maja, gospodarka dopiero powoli otwierała się po lockdownie. Czy sytuacja powróciła już do normy, jeśli chodzi o działalność McDonald's?

Byliśmy wtedy w fazie zarządzania kryzysowego. W marcu wskutek zamknięcia gospodarki i postępowania zgodnie z wprowadzanymi regulacjami spadek liczby wizyt w naszych restauracjach sięgał 70 proc. W efekcie II kwartał był dla naszej firmy najgorszy w historii. Następnie sytuacja zmieniała się wraz z odmrażaniem gospodarki. W tym pierwszym okresie musieliśmy zamknąć ponad 80 restauracji w centrach handlowych. Od czerwca te lokale są już otwarte i sprzedaż powoli wraca. Natomiast z dzisiejszej perspektywy jesteśmy poniżej wyników z zeszłego roku. Jednak patrząc na całą sytuację, najważniejsze dla nas jest to, że działaliśmy i działamy. Portfolio restauracji i kanały sprzedaży, tj. Drive czy Delivery, pozwoliły bardzo dobrze wykonywać naszą misję. Od początku mogliśmy więc zaoferować bezkontaktową obsługę, która bardzo dobrze się sprawdzała. Mogliśmy też testować scenariusze, które wcześniej nie były możliwe do sprawdzenia, jak działanie restauracji praktycznie tylko poprzez linię Drive. Wszystko to służyło więc także sprawdzeniu naszego systemu. Niemniej jest to bezprecedensowy czas dla całej organizacji.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Opinie Ekonomiczne
Polscy emeryci wracają do pracy
Opinie Ekonomiczne
Żeby się chciało pracować, tak jak się nie chce
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Jak przekuć polskie innowacje na pieniądze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Opinie Ekonomiczne
Dlaczego warto pomagać innym, czyli czego zabrakło w exposé ministra Sikorskiego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne