Grupa PGNiG mocno tnie koszty oraz szuka okazji do przejęć

Oszczędności pozwolą nam na poprawę wyników finansowych i uzyskanie pieniędzy koniecznych do realizacji strategicznych inwestycji, zwłaszcza w sektorze poszukiwań i wydobycia ropy i gazu – mówi prezes PGNiG Mariusz Zawisza w rozmowie z Tomaszem Furmanem.

Aktualizacja: 13.04.2015 12:36 Publikacja: 12.04.2015 21:00

Grupa PGNiG mocno tnie koszty oraz szuka okazji do przejęć

Foto: materiały prasowe

Rz: Jednym z elementów strategii na lata 2014–2022 jest poprawa efektywności grupy PGNiG. Co już osiągnięto w tym zakresie?

Działania efektywnościowe i restrukturyzacyjne prowadzimy zarówno w PGNiG, jak i w spółkach z naszej grupy. To odpowiedź na spadające ceny ropy oraz liberalizację rynku gazu. Już dziś – z wyprzedzeniem – podejmujemy konieczne ruchy, które mają przystosować grupę do funkcjonowania na konkurencyjnym rynku gazu. Scenariusze rozwoju sytuacji rynkowej zakładają nieuniknioną utratę części tego rynku. Dlatego istotne są działania prewencyjne i optymalizacyjne, w tym cięcia kosztów. Podobna sytuacja dotyczyła w przeszłości innych podmiotów dominujących na największych rynkach europejskich. Tak było w Niemczech czy Francji. Europejskie firmy, przygotowując się do utraty pozycji dominującej, również przeprowadzały radykalne programy oszczędnościowe. My przygotowaliśmy Program Poprawy Efektywności, którym objętych jest większość spółek i oddziałów, a także centrala PGNiG.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Wiceminister funduszy Jan Szyszko: Białowieża stolicą Europy
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Więcej emerytalnej marchewki, ale w kącie czeka kij
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Ceny ropy w dół, paliw w górę. Skąd ten paradoks?
Opinie Ekonomiczne
Janiszewski: Oto patent na przyspieszenie budownictwa mieszkaniowego
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Dlaczego światowe rynki zignorowały groźby Iranu