Reklama
Rozwiń

Ekologia biednych i bogatych

Afera Volkswagena sprawi, że urzędnicy w Brukseli wreszcie będą mieli szansę bezpośrednio dobrać się do skóry koncernom, a konkurenci niemieckiego koncernu skorzystają na osłabieniu jego marki.

Aktualizacja: 05.10.2015 22:45 Publikacja: 05.10.2015 22:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Czy jednak sprawi, że konsumenci postawią masowo na bardziej ekologiczne i zwykle droższe auta?

Wątpię – no chyba że Komisja Europejska znów sięgnie po administracyjne nakazy i podobnie, jak to było w przypadku żarówek, zadecyduje o tym, jakie samochody ma kupować unijny konsument. Przepisy dotkną pewnie nowych aut, co sprawiłoby, że na drogach uboższych państw Unii przybyłoby starych samochodów wycofywanych z bogatszych państw.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Ustawa schronowa, czyli tworzenie prawa do poprawy
Opinie Ekonomiczne
Ptak-Iglewska: USA zostawiają w biedzie swoich obywateli. To co mają dla UE?
Opinie Ekonomiczne
Bartłomiej Sawicki: Rachunki za prąd „all inclusive” albo elastyczne taryfy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Pałac Prezydencki domem biesiadnym? Pomysł na biznes pod słynnym żyrandolem
Opinie Ekonomiczne
Prof. Tryjanowski: Energetyka została zamknięta w plemiennych bańkach