Reklama

Ekologia biednych i bogatych

Afera Volkswagena sprawi, że urzędnicy w Brukseli wreszcie będą mieli szansę bezpośrednio dobrać się do skóry koncernom, a konkurenci niemieckiego koncernu skorzystają na osłabieniu jego marki.

Aktualizacja: 05.10.2015 22:45 Publikacja: 05.10.2015 22:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Czy jednak sprawi, że konsumenci postawią masowo na bardziej ekologiczne i zwykle droższe auta?

Wątpię – no chyba że Komisja Europejska znów sięgnie po administracyjne nakazy i podobnie, jak to było w przypadku żarówek, zadecyduje o tym, jakie samochody ma kupować unijny konsument. Przepisy dotkną pewnie nowych aut, co sprawiłoby, że na drogach uboższych państw Unii przybyłoby starych samochodów wycofywanych z bogatszych państw.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Grawitacji nie ma!
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Zbrojenia? Konkurencja, głupcze
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama