Reklama

Paweł Rożyński: AI wywróci do góry nogami rynek reklamowy

Za każdym nowym trendem i przełomową technologią wędrują wielkie pieniądze. Sztuczna inteligencja przyniesie rewolucję także w reklamie internetowej i jest zagrożeniem dla Google’a.

Publikacja: 27.05.2025 04:06

Paweł Rożyński: AI wywróci do góry nogami rynek reklamowy

Foto: Adobe Stock

Chatboty AI, jak ChatGPT, Gemini czy Perplexity, podbijają świat i funkcjonowanie bez nich powoli staje się trudne do wyobrażenia. To rewolucja na miarę, jeśli nie wynalezienia koła, to przynajmniej telewizji.

ChatGPT firmy Open AI wspieranej przez Microsoft ma już około 600 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, zaś Gemini Google, jak ujawnił na niedawnym I/O 2025 prezes koncernu Sundar Pichai, 400 mln. Co ciekawe, jeszcze w październiku 2024 roku użytkowników było 30 mln, co pokazuje, jak wielka dokonuje się zmiana w sposobie wyszukiwaniu wszelakich informacji, w tym – co najważniejsze z punktu widzenia reklamodawców – na temat produktów i usług. Reklamy i płatne linki pojawią się wkrótce w wyszukiwaniach i odpowiedziach chatbotów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Wzrost w cieniu strat startupów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Orłowski: Koniec drożyzny?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: List w obronie przedsiębiorców
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Butelka symbolem cwaniactwa
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Nocna prohibicja pełna hipokryzji
Reklama
Reklama