Chatboty AI, jak ChatGPT, Gemini czy Perplexity, podbijają świat i funkcjonowanie bez nich powoli staje się trudne do wyobrażenia. To rewolucja na miarę, jeśli nie wynalezienia koła, to przynajmniej telewizji.
Czytaj więcej
To musiało się tak skończyć – w wyszukiwaniach i odpowiedziach chatbotów pojawią się sponsorowane...
ChatGPT firmy Open AI wspieranej przez Microsoft ma już około 600 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, zaś Gemini Google, jak ujawnił na niedawnym I/O 2025 prezes koncernu Sundar Pichai, 400 mln. Co ciekawe, jeszcze w październiku 2024 roku użytkowników było 30 mln, co pokazuje, jak wielka dokonuje się zmiana w sposobie wyszukiwaniu wszelakich informacji, w tym – co najważniejsze z punktu widzenia reklamodawców – na temat produktów i usług. Reklamy i płatne linki pojawią się wkrótce w wyszukiwaniach i odpowiedziach chatbotów.
Jak zmieni się wyszukiwarka Google’a?
To odmieni reklamę internetową, w której jako pośrednik wyjątkowo mocną pozycję zajmuje koncern Google i jego wyszukiwarka. Nic dziwnego, że wyszukiwanie w sieci określa się wręcz „googlaniem”. W efekcie reklamy związane z działaniem wyszukiwarki odpowiadają aż za 56 proc. przychodów grupy, a te wyniosły w I kwartale 90 mld dol. i dotąd dynamicznie rosły. Według Statcounter Global Stats w kwietniu br. udział Google’a w rynku wyszukiwarek wynosił 89,66 proc. Konkurentów dzieli od niego nadal przepaść.
Czytaj więcej
Popularność wyszukiwania internetowego za pomocą ChatGPT wystrzeliła – wynika z najnowszych europ...