Reklama

Paweł Rożyński: AI wywróci do góry nogami rynek reklamowy

Za każdym nowym trendem i przełomową technologią wędrują wielkie pieniądze. Sztuczna inteligencja przyniesie rewolucję także w reklamie internetowej i jest zagrożeniem dla Google’a.

Publikacja: 27.05.2025 04:06

Paweł Rożyński: AI wywróci do góry nogami rynek reklamowy

Foto: Adobe Stock

Chatboty AI, jak ChatGPT, Gemini czy Perplexity, podbijają świat i funkcjonowanie bez nich powoli staje się trudne do wyobrażenia. To rewolucja na miarę, jeśli nie wynalezienia koła, to przynajmniej telewizji.

ChatGPT firmy Open AI wspieranej przez Microsoft ma już około 600 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, zaś Gemini Google, jak ujawnił na niedawnym I/O 2025 prezes koncernu Sundar Pichai, 400 mln. Co ciekawe, jeszcze w październiku 2024 roku użytkowników było 30 mln, co pokazuje, jak wielka dokonuje się zmiana w sposobie wyszukiwaniu wszelakich informacji, w tym – co najważniejsze z punktu widzenia reklamodawców – na temat produktów i usług. Reklamy i płatne linki pojawią się wkrótce w wyszukiwaniach i odpowiedziach chatbotów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
André Mierzwa: Jak Francja leczy swoją służbę zdrowia
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zwycięstwo na punkty
Opinie Ekonomiczne
Marek Kutarba: Czołgi K2: sukces po długich negocjacjach?
Opinie Ekonomiczne
Kolejnej szansy nie będzie. Jak Polska przespała prezydencję w Unii
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Karuzela z prezesami zwolniła. Na chwilę?
Reklama
Reklama