Katarzyna Kucharczyk: Bez sztucznej inteligencji nie ma biznesu

Biznes jest bezlitosny dla tych, którzy opierają się cyfryzacji. Polska pod tym względem od lat wypada blado w statystykach, jednak już niedługo może się to zmienić. Dlatego też z nadzieją możemy patrzeć w przyszłość.

Publikacja: 08.11.2023 03:00

Bez AI nie ma biznesu

Bez AI nie ma biznesu

Foto: Adobe Stock

Sztuczna inteligencja nadal kojarzy się głównie z filmami SF. Tymczasem stała się już cichym towarzyszem naszej codzienności. To ona podsuwa nam spersonalizowane reklamy i pomaga w robieniu zakupów przez internet. Analizuje dane medyczne, wspierając lekarzy w postawieniu trafnej diagnozy. Przydaje się również do wykrywania oszustw i prognozowania trendów.

Trudno już sobie wyobrazić biznes bez nowych technologii. To dzięki nim firmy mogą zautomatyzować procesy, lepiej zarządzać zasobami, efektywniej pozyskiwać klientów, a pracownicy odciążeni od monotonnych i powtarzalnych zadań mogą skupić się na bardziej kreatywnych czynnościach. Ujmując rzecz stricte ekonomicznie: zwiększa się zwrot z inwestycji przy optymalizacji kosztów, a konkurencyjność firm rośnie. Biznes jest bezlitosny dla tych, którzy opierają się cyfryzacji. Zwłaszcza że rodzimi przedsiębiorcy coraz większą część przychodów osiągają z eksportu, konkurując z firmami zagranicznymi. A one pieniędzy na nowe technologie nie skąpią. Polska pod tym względem od lat wypada blado w statystykach. Tym bardziej cieszą dane z najnowszego raportu EY, pokazującego, że polskie firmy dostrzegły potencjał drzemiący w sztucznej inteligencji. Wdrożenie takich rozwiązań zakończyło już 20 proc. przedsiębiorstw, a ponad 40 proc. jest w trakcie. Niemal co piąta firma zapowiada znaczące zwiększenie wydatków na ten cel w ciągu najbliższych 18 miesięcy.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację