Reklama
Rozwiń
Reklama

Katarzyna Kucharczyk: Bez sztucznej inteligencji nie ma biznesu

Biznes jest bezlitosny dla tych, którzy opierają się cyfryzacji. Polska pod tym względem od lat wypada blado w statystykach, jednak już niedługo może się to zmienić. Dlatego też z nadzieją możemy patrzeć w przyszłość.

Publikacja: 08.11.2023 03:00

Bez AI nie ma biznesu

Bez AI nie ma biznesu

Foto: Adobe Stock

Sztuczna inteligencja nadal kojarzy się głównie z filmami SF. Tymczasem stała się już cichym towarzyszem naszej codzienności. To ona podsuwa nam spersonalizowane reklamy i pomaga w robieniu zakupów przez internet. Analizuje dane medyczne, wspierając lekarzy w postawieniu trafnej diagnozy. Przydaje się również do wykrywania oszustw i prognozowania trendów.

Trudno już sobie wyobrazić biznes bez nowych technologii. To dzięki nim firmy mogą zautomatyzować procesy, lepiej zarządzać zasobami, efektywniej pozyskiwać klientów, a pracownicy odciążeni od monotonnych i powtarzalnych zadań mogą skupić się na bardziej kreatywnych czynnościach. Ujmując rzecz stricte ekonomicznie: zwiększa się zwrot z inwestycji przy optymalizacji kosztów, a konkurencyjność firm rośnie. Biznes jest bezlitosny dla tych, którzy opierają się cyfryzacji. Zwłaszcza że rodzimi przedsiębiorcy coraz większą część przychodów osiągają z eksportu, konkurując z firmami zagranicznymi. A one pieniędzy na nowe technologie nie skąpią. Polska pod tym względem od lat wypada blado w statystykach. Tym bardziej cieszą dane z najnowszego raportu EY, pokazującego, że polskie firmy dostrzegły potencjał drzemiący w sztucznej inteligencji. Wdrożenie takich rozwiązań zakończyło już 20 proc. przedsiębiorstw, a ponad 40 proc. jest w trakcie. Niemal co piąta firma zapowiada znaczące zwiększenie wydatków na ten cel w ciągu najbliższych 18 miesięcy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksandra Ptak-Iglewska: Biznes celowo gra z kaucjami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Grawitacji nie ma!
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Zbrojenia? Konkurencja, głupcze
Opinie Ekonomiczne
Henryk Zimakowski: Kiedy LOT odzyska samofinansowanie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Gospodarka, głupcze. Dwa lata od wyborów z 15 października
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama