Zabójcy małych sklepów

Gwałtowny spadek liczby sklepów może skłonić polityków do kolejnych prób ingerencji w handlu.

Publikacja: 17.08.2016 20:55

Zabójcy małych sklepów

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala

Pod koniec ubiegłego roku liczba placówek po raz pierwszy spadła poniżej 300 tys. Najszybciej ubywa sklepów ogólnospożywczych, odzieżowych, mięsnych i alkoholowych.

W sklepy uderzyła najpierw ekspansja hipermarketów, teraz – dyskontów i ofert internetowych. Zwłaszcza dyskonty okazały się prawdziwymi zabójcami. Oferują niższe ceny i większy wybór, a zwykle są niemal równie blisko, co osiedlowy sklepik. W samej Warszawie w ciągu siedmiu lat liczba dyskontów wzrosła aż pięciokrotnie. Wycinają małe sklepiki, ale biją też w hipermarkety.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Ukraina po 3,5 roku wojny: wiatr wieje w oczy, pomoc wygasa, a planu B brak
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Panika nad wyschniętą kałużą
Opinie Ekonomiczne
ArcelorMittal odpowiada Instratowi
Opinie Ekonomiczne
Jak zasypać Rów Mariański deficytu finansów publicznych w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Cud zielonej wyspy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama