Reklama
Rozwiń
Reklama

Zabójcy małych sklepów

Gwałtowny spadek liczby sklepów może skłonić polityków do kolejnych prób ingerencji w handlu.

Publikacja: 17.08.2016 20:55

Zabójcy małych sklepów

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala

Pod koniec ubiegłego roku liczba placówek po raz pierwszy spadła poniżej 300 tys. Najszybciej ubywa sklepów ogólnospożywczych, odzieżowych, mięsnych i alkoholowych.

W sklepy uderzyła najpierw ekspansja hipermarketów, teraz – dyskontów i ofert internetowych. Zwłaszcza dyskonty okazały się prawdziwymi zabójcami. Oferują niższe ceny i większy wybór, a zwykle są niemal równie blisko, co osiedlowy sklepik. W samej Warszawie w ciągu siedmiu lat liczba dyskontów wzrosła aż pięciokrotnie. Wycinają małe sklepiki, ale biją też w hipermarkety.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama