Zabójcy małych sklepów

Gwałtowny spadek liczby sklepów może skłonić polityków do kolejnych prób ingerencji w handlu.

Publikacja: 17.08.2016 20:55

Zabójcy małych sklepów

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala

Pod koniec ubiegłego roku liczba placówek po raz pierwszy spadła poniżej 300 tys. Najszybciej ubywa sklepów ogólnospożywczych, odzieżowych, mięsnych i alkoholowych.

W sklepy uderzyła najpierw ekspansja hipermarketów, teraz – dyskontów i ofert internetowych. Zwłaszcza dyskonty okazały się prawdziwymi zabójcami. Oferują niższe ceny i większy wybór, a zwykle są niemal równie blisko, co osiedlowy sklepik. W samej Warszawie w ciągu siedmiu lat liczba dyskontów wzrosła aż pięciokrotnie. Wycinają małe sklepiki, ale biją też w hipermarkety.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację