Zabójcy małych sklepów

Gwałtowny spadek liczby sklepów może skłonić polityków do kolejnych prób ingerencji w handlu.

Publikacja: 17.08.2016 20:55

Zabójcy małych sklepów

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala

Pod koniec ubiegłego roku liczba placówek po raz pierwszy spadła poniżej 300 tys. Najszybciej ubywa sklepów ogólnospożywczych, odzieżowych, mięsnych i alkoholowych.

W sklepy uderzyła najpierw ekspansja hipermarketów, teraz – dyskontów i ofert internetowych. Zwłaszcza dyskonty okazały się prawdziwymi zabójcami. Oferują niższe ceny i większy wybór, a zwykle są niemal równie blisko, co osiedlowy sklepik. W samej Warszawie w ciągu siedmiu lat liczba dyskontów wzrosła aż pięciokrotnie. Wycinają małe sklepiki, ale biją też w hipermarkety.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Exit poll na dwoje babka wróżyła. Oto dwa scenariusze
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Opinie Ekonomiczne
Przedwiośnie w kosmosie, czyli egzamin z dojrzałości
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Donald Trump walczy o europejską suwerenność technologiczną
Opinie Ekonomiczne
Trzaskowski, Wandzel: Podatkowe konsekwencje uznania umowy kredytowej za nieważną
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Cła, czyli tam i z powrotem
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont