Cyfryzacja z perspektywy sektora przemysłowego

Menedżerowie muszą rozumieć, w jaki sposób cyfrowe trendy mogą wpływać na ich branżę, i dzięki tej wiedzy wypracować część długoterminowej wizji strategicznej firmy.

Publikacja: 26.02.2017 21:39

Cyfryzacja z perspektywy sektora przemysłowego

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

Przekształcenie modelu biznesowego spółki z sektora przemysłowego do optymalnego wykorzystania możliwości rewolucji cyfrowej nie ma w sobie nic oczywistego. Doświadczenia cyfrowych gigantów, takich jak Google czy Amazon, które nieustannie redefiniują rzeczywistość swoich branż, rzadko będą się bezpośrednio przekładać na sektor B2B.

Istotą ich działania jest szybkie przezwyciężanie niepowodzeń, uczenie się na błędach i wprowadzanie rewolucyjnych zmian, które wpływają na cały rynek. Niestety, trudno te założenia wprowadzić w życie w takich branżach, jak przetwórstwo chemiczne czy eksploatacja platform wiertniczych, gdzie najmniejszy błąd może spowodować ogromną katastrofę.

Pozostało 81% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację