Reklama
Rozwiń
Reklama

Transfery socjalne z 500+ sprzyjają rynkowi

Według firmy badawczej PMR (raport „Rynek produktów dla dzieci w Polsce 2015", „Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015–2020"), rynek produktów dla dzieci wart jest obecnie w Polsce ok. 10 mld zł. Rośnie rok do roku o 4–5 proc., korzystając z pozytywnych tendencji w gospodarce. Aktualnie sprzyjają mu również transfery socjalne, głównie z programu 500+. Czynnikiem niekorzystnym jest natomiast spadek liczby urodzeń i malejąca dzietność.

Publikacja: 23.05.2017 20:39

Transfery socjalne z 500+ sprzyjają rynkowi

Foto: Archiwum

Główne segmenty wydatków na artykuły dziecięce stanowią odzież i obuwie – około połowy, udział zabawek sięga w wydatkach rodziców 25 proc., a żywność ok. 10 proc. Do tego dochodzą kosmetyki dziecięce – prawie 16 proc. Należy zauważyć, że w przypadku żywności wielu rodzimych producentów zostało przejętych przez światowe koncerny. Jeśli chodzi o odzież, polskie firmy muszą zmagać się z silną konkurencją ze strony globalnych uznanych marek, a jednocześnie z produktami pochodzącymi z Azji. Z kolei wart 2,5 mld zł rynek zabawek podlega silnej konkurencji oraz wpływom mody, co powoduje konieczność wprowadzania ciągłych zmian asortymentu i modeli, co wiąże się z kosztami.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Dr Marcin Murawski: Kryzys w ochronie zdrowia w 2025 r. to fake news
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Zakład o złoto
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Mieszkaniowy sojusz państwa ze spółdzielniami
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: Czas na przegląd zależności Europy od technologii obronnej made in USA
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Omnibus i ambasador. Kto naprawdę boi się wolnego rynku
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama