Polskie uczelnie wymagają gruntownej zmiany

Miałem zaszczyt być moderatorem jednego z paneli na konferencji British–Polish Investment Alliance. Była to już szósta edycja projektu, którego celem jest nawiązywanie długotrwałych relacji edukacyjnych, biznesowych i ekonomicznych pomiędzy Polską a Wielką Brytanią. Tematyka całej konferencji była zróżnicowana, zaś mój panel dotyczył różnic edukacyjnych pomiędzy naszymi krajami, szans polskich uczelni w konkurencji z zagranicznymi oraz oferty dla Polaków studiujących za granicą.

Publikacja: 12.12.2017 21:00

Polskie uczelnie wymagają gruntownej zmiany

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Paneliści reprezentujący zarówno stronę edukacyjną, biznesową, jak i rządową, mieli podzielone zdania, ale zgadzali się co do jednego: polskie uczelnie nie uczą studentów samodzielności ani podejmowania decyzji, zaś program nauczania jest przeładowany i nie spełnia wymagań biznesu, który oczekuje od absolwentów przygotowania do rozwiązywania realnych, a nie teoretycznych problemów. Są pewne sygnały świadczące o tym, że uczelnie wprowadzają potrzebne zmiany; przybywa kierunków, gdzie zajęcia są prowadzone po polsku i angielsku. Coraz częściej Polacy wykładają na zagranicznych uczelniach, zaś krajowe szkoły przyciągają wykładowców z zagranicy. Wielu Polaków zdecydowało się na studia za granicą, w szczególności w Wielkiej Brytanii, a polskie władze i firmy liczą, że wrócą oni do kraju, wzmacniając rodzimą naukę i gospodarkę.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Jak zaprząc oszczędności do pracy na rzecz konkurencyjnej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Blackout, czyli co naprawdę się stało w Hiszpanii?
Opinie Ekonomiczne
Czy leci z nami pilot? Apel do premiera
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Pytam kandydatów na prezydenta: które ustawy podpiszecie? Czas na konkrety
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku