Reklama

Źródła kolejnego kryzysu finansowego

Przełom roku skłania do refleksji dotyczących przyszłości gospodarki i finansów. W mediach dominują pozytywne wiadomości ekonomiczne, choć strefa euro wciąż nie jest optymalnym obszarem walutowym, a problem długu publicznego państw PIGS nie został rozwiązany.

Publikacja: 02.01.2018 21:00

Źródła kolejnego kryzysu finansowego

Foto: pexels.com

Doceniając sukcesy w wychodzeniu z turbulencji, nie powinniśmy tracić czujności i zapominać o doświadczeniach płynących z załamań ekonomicznych. Bo jest pewne, że kryzysy były, są i będą. Nie wiemy tylko, kiedy wybuchnie następny i jakiej będzie skali. Możemy natomiast identyfikować jego potencjalne źródła.

W skali globalnej jednym z największych zagrożeń jest ryzyko polityczne. Jednym z najistotniejszych wyzwań dla UE są ograniczenia traktatowe i brak realnej szansy na zmianę traktatu o funkcjonowaniu UE. Materializacja ryzyka politycznego przełoży się na rynki finansowe, które dopiero co zaczęły wracać do normalności. Otwarte pozostaje pytanie, jak ta normalność ma wyglądać. Czy banki centralne wrócą do tradycyjnej polityki pieniężnej, jaki będzie przebieg i skutki wychodzenia z luzowania ilościowego, co banki centralne zrobią z toksycznymi aktywami, które mają w portfelach?

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Jaki będzie kolejny kryzys gospodarczy?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie Ekonomiczne
Prof. Menkes: Wojna o chipy
Opinie Ekonomiczne
Aleksander Chłopecki: Jak ograniczyć szantaż korporacyjny
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Jak efektywnie inwestować w zbrojeniówkę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Jarosław Dąbrowski: Banki rozwoju w erze innowacji
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama