Reklama

Anita Błaszczak: Dobrze mieć ukrytych czempionów, ale nie anonimowych

W wielu branżach wypracowaliśmy już sobie miejsce w międzynarodowej czołówce producentów i eksporterów, ale zbyt często jesteśmy tam anonimowym graczem. Zmienić mogą to inwestycje w innowacyjne produkty i silne marki.

Publikacja: 12.12.2021 20:22

Anita Błaszczak: Dobrze mieć ukrytych czempionów, ale nie anonimowych

Foto: AdobeStock

Przed kilkoma laty karierę robiło w Polsce określenie „ukryci czempioni”. Hermann Simon, niemiecki ekspert do spraw strategii i zarządzania, który wypromował to pojęcie, opisywał nim mało znane ogółowi średniej wielkości firmy, które rozwinęły swój biznes na międzynarodową skalę. W przypadku Polski mianem ukrytych czempionów można by określić całe branże. W tym produkcję czekolady, w której jesteśmy prawdziwym mistrzem i to nie tylko na europejską skalę. Aczkolwiek czempionem dobrze ukrytym, bo nawet Polakom nasz kraj nie kojarzy się z czekoladą. Owszem Szwajcaria, Belgia, ale Polska?!

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama