Reklama

Anita Błaszczak: Dobrze mieć ukrytych czempionów, ale nie anonimowych

W wielu branżach wypracowaliśmy już sobie miejsce w międzynarodowej czołówce producentów i eksporterów, ale zbyt często jesteśmy tam anonimowym graczem. Zmienić mogą to inwestycje w innowacyjne produkty i silne marki.

Publikacja: 12.12.2021 20:22

Anita Błaszczak: Dobrze mieć ukrytych czempionów, ale nie anonimowych

Foto: AdobeStock

Przed kilkoma laty karierę robiło w Polsce określenie „ukryci czempioni”. Hermann Simon, niemiecki ekspert do spraw strategii i zarządzania, który wypromował to pojęcie, opisywał nim mało znane ogółowi średniej wielkości firmy, które rozwinęły swój biznes na międzynarodową skalę. W przypadku Polski mianem ukrytych czempionów można by określić całe branże. W tym produkcję czekolady, w której jesteśmy prawdziwym mistrzem i to nie tylko na europejską skalę. Aczkolwiek czempionem dobrze ukrytym, bo nawet Polakom nasz kraj nie kojarzy się z czekoladą. Owszem Szwajcaria, Belgia, ale Polska?!

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Menkes: Wojna o chipy
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie Ekonomiczne
Aleksander Chłopecki: Jak ograniczyć szantaż korporacyjny
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Jak efektywnie inwestować w zbrojeniówkę
Opinie Ekonomiczne
Jarosław Dąbrowski: Banki rozwoju w erze innowacji
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Czeska gospodarka po wyborach
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama