Anita Błaszczak: Dobrze mieć ukrytych czempionów, ale nie anonimowych

W wielu branżach wypracowaliśmy już sobie miejsce w międzynarodowej czołówce producentów i eksporterów, ale zbyt często jesteśmy tam anonimowym graczem. Zmienić mogą to inwestycje w innowacyjne produkty i silne marki.

Publikacja: 12.12.2021 20:22

Anita Błaszczak: Dobrze mieć ukrytych czempionów, ale nie anonimowych

Foto: AdobeStock

Przed kilkoma laty karierę robiło w Polsce określenie „ukryci czempioni”. Hermann Simon, niemiecki ekspert do spraw strategii i zarządzania, który wypromował to pojęcie, opisywał nim mało znane ogółowi średniej wielkości firmy, które rozwinęły swój biznes na międzynarodową skalę. W przypadku Polski mianem ukrytych czempionów można by określić całe branże. W tym produkcję czekolady, w której jesteśmy prawdziwym mistrzem i to nie tylko na europejską skalę. Aczkolwiek czempionem dobrze ukrytym, bo nawet Polakom nasz kraj nie kojarzy się z czekoladą. Owszem Szwajcaria, Belgia, ale Polska?!

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Więcej emerytalnej marchewki, ale w kącie czeka kij
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Ceny ropy w dół, paliw w górę. Skąd ten paradoks?
Opinie Ekonomiczne
Janiszewski: Oto patent na przyspieszenie budownictwa mieszkaniowego
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Dlaczego światowe rynki zignorowały groźby Iranu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew