Góralka ze Śląska Cieszyńskiego jest jedną z niewielu Polek, którym do tej pory udało się zaistnieć w świecie wielkiego biznesu. W 2007 r. przychody stworzonej przez nią firmy sięgnęły 400 mln zł. Mokate nie ma sobie równych na polskim rynku cappuccino. Jest też na drugiej pozycji wśród producentów herbaty. Przedsiębiorstwo Teresy Mokrysz zajmuje także miejsce w ścisłej światowej czołówce producentów zabielaczy i spieniaczy. Te półprodukty z mleka służą m.in. do produkcji lodów, zup w proszku i cappuccino.
W osiągnięciu sukcesu pomógł jej upór, odwaga i zaradność. Tej ostatniej nauczyła się, kiedy w wieku 14 lat wyjechała do szkoły z internatem.Po studiach na Akademii Ekonomicznej w Katowicach pracowała w Urzędzie Miejskim w Ustroniu. Od perspektywy kariery w administracji bardziej pociągał ją własny biznes. W 1989 roku przejęła firmę od męża Kazimierza, którą jego rodzina prowadziła od trzech pokoleń. Z pierwszych sylab nazwiska Mokrysz oraz imion męża i swojego stworzyła nazwę Mokate.
Zmieniła także profil działalności. Zamiast produkcji galaretek, słonych paluszków oraz materiałów budowlanych zajęła się dystrybucją śmietanki do kawy. W 1990 r. rozpoczęła dystrybucję cappuccino. Aby zachęcić Polaków do kupowania nieznanego produktu, zdecydowała się na reklamę telewizyjną. Jej pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Kawa z pianką zaczęła zdobywać polski rynek.
Pięć lat później Mokate miało już nowoczesny zakład w Ustroniu. Firma produkowała nie tylko cappuccino, ale także czekoladę do picia. W 2001 r. ruszyła druga fabryka, w Żorach. Rok później Mokate dołącza do producentów kawy rozpuszczalnej. W 2002 r. Teresa Mokrysz zdecydowała się na przejęcie firmy Consumer, czołowego producenta herbaty.
Sukces w kraju zachęcił szefową Mokate do inwestycji u naszych sąsiadów. W Czechach kupiła m.in. firmę Timex produkującą napoje kawowe.