Reklama

Niech malkontenci dostaną prztyczka

Gigantyczne pieniądze (w sumie ponad 9 mld euro), najbardziej wyśrubowane wymagania i rzesza firm z całego kraju ubiegających się o granty. Tak wyglądają konkursy na unijne dotacje dla najbardziej innowacyjnych projektów.

Publikacja: 05.08.2009 05:36

Poznaliśmy rozstrzygnięcie w kolejnej odsłonie rywalizacji przedsiębiorców. Malkontenci stwierdzą, że wynik był do przewidzenia: najlepsze w zdobywaniu dofinansowania innowacyjnych projektów okazały się firmy z bogatszych regionów, a te z uważanych za słabsze wypadły słabiej.

Ale właśnie w tym punkcie sprawa się nie kończy. Wręcz przeciwnie. Dla tych, którym się tym razem nie udało, powinien nastąpić nowy początek. Najmilej widziane w tych konkursach są małe i średnie firmy. I to właśnie one nie powinny się zrażać porażką. Ale na nowo przemyśleć swoje propozycje, rozbudować je, dopracować wnioski, a może nawet zmienić doradców, którzy się nie sprawdzili.

Jednego nie wolno. Rezygnować.

W biznesie wygrywają ludzie z wizją, ale i umiejętnością konsekwentnej jej realizacji. Zresztą są przykłady firm, które po porażce w jednym konkursie w kolejnym znalazły się w gronie zwycięzców.

Obraz finansowania działań firm niewiele się zmienia. Najnowsze badania NBP dotyczące polityki kredytowej banków nie pozostawiają wątpliwości. Banki oczekują dalszego zaostrzenia polityki kredytowej, tak wobec przedsiębiorstw jak i gospodarstw domowych. Środki z programów unijnych stanowią więc ważną alternatywę jako źródło finansowania przedsięwzięć biznesowych.

Reklama
Reklama

[ul][li][b][link=http://blog.rp.pl/blog/2009/08/05/jeremi-jedrzejkowski-niech-malkontenci-dostana-prztyczka/]Skomentuj na blogu[/link][/b][/li][/ul]

Poznaliśmy rozstrzygnięcie w kolejnej odsłonie rywalizacji przedsiębiorców. Malkontenci stwierdzą, że wynik był do przewidzenia: najlepsze w zdobywaniu dofinansowania innowacyjnych projektów okazały się firmy z bogatszych regionów, a te z uważanych za słabsze wypadły słabiej.

Ale właśnie w tym punkcie sprawa się nie kończy. Wręcz przeciwnie. Dla tych, którym się tym razem nie udało, powinien nastąpić nowy początek. Najmilej widziane w tych konkursach są małe i średnie firmy. I to właśnie one nie powinny się zrażać porażką. Ale na nowo przemyśleć swoje propozycje, rozbudować je, dopracować wnioski, a może nawet zmienić doradców, którzy się nie sprawdzili.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama