Tak uznał dziennik „Financial Times Deutschland”, który po raz drugi opublikował listę TOP Businesswomen Niemiec.
„Polska stała się ziemią obiecaną i motorem wzrostu całej firmy dla producenta i dystrybutora kawy Tchibo. To w dużej mierze zasługa 43-letniej Wioli Rosołowskiej, która od 16 lat pracuje w firmie” – podkreśla redakcja „Financial Times Deutschland” w krótkiej prezentacji Polki, która od dwóch lat jako członek zarządu Tchibo odpowiada za biznes koncernu w Europie Środkowo-Wschodniej i Turcji.
Do hamburskiego zarządu Tchibo Wioletta Rosołowska weszła przed dwoma laty po błyskotliwej karierze w polskiej spółce koncernu. Zaczęła tam pracować w 1993 r. jako menedżer marki wkrótce po ukończeniu resocjalizacji oraz dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim.
Studia uzupełniała szkoleniami z marketingu, finansów i zarządzania m.in. we francuskim INSEAD i w brytyjskim Asridge, co pomogło jej kolejno awansować na dyrektorskie stanowiska w marketingu i sprzedaży.
Przed wyjazdem do Niemiec przez sześć lat była dyrektorem zarządzającym polską spółką Tchibo Warszawa, kierując też biznesem koncernu w krajach bałtyckich. W tym czasie Tchibo stało się najchętniej kupowaną marką kawy w Polsce.