Jeśli system sprzedaje się dobrze, ma wielu użytkowników, wówczas łatwiej o wsparcie i serwis. Nic więc dziwnego, że pudełka cieszą się ciągle powodzeniem. Ponadto wciąż istnieje spora grupa klientów, którym zależy na „realnym" dowodzie posiadania oprogramowania, choćby w postaci nośnika, certyfikatu czy instrukcji obsługi. Dlatego nie wszyscy producenci zdecydowali się na wprowadzenie elektronicznej dystrybucji, choć coraz częściej jest to jedyny sposób aktualizacji nabytego systemu.
W tradycyjnej formie
Największym powodzeniem wśród przedsiębiorstw nieustannie cieszy się oprogramowanie magazynowo-sprzedażowe oraz programy finansowo-księgowe. Zgodnie z prognozami PMR, tylko w 2011 r. rynek aplikacji księgowych wzrósł o ok. 8 proc. Aż 61 proc. firm zatrudniających od 10 do 49 osób korzysta z oprogramowania finansowo-księgowego. W większości przypadków są to właśnie pudełka.
Z kolei osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą najchętniej inwestują w pudełkowe programy oparte na księgach przychodów i rozchodów. Firmy handlowe potrzebują aplikacji do obsługi magazynów, a w segmencie małych przedsiębiorstw przybywa aplikacji przeznaczonych dla konkretnej branży. Jest np. oprogramowanie dla warsztatów samochodowych, zakładów fryzjerskich, piekarni, hoteli, aptek, salonów spa, biur podróży, sanatoriów, firm budowlanych. A na przykład firma Tandem produkuje programy dla zakładów pracy chronionej. Z kolei firma Ulisses z Kalisza, działająca od 1993 roku pod marką CoMoTel, sprzedaje pudełkowe aplikacje do rozliczania wynajmu sprzętu: maszyn budowlanych, rusztowań i szalunków, samochodów czy nawet kabin WC.
Również producenci aplikacji do zarządzania przedsiębiorstwem wciąż dużą ilość oprogramowania przeznaczonego dla sektora MŚP dostarczają w pudełkach. Insert sprzedaje w takiej wersji 20 różnych programów, m.in. systemy do zarządzania sprzedażą, magazynem, systemy finansowo-księgowe, platformy dla sklepów internetowych oraz wspomagające sprzedaż na aukcjach, systemy sprzedaży mobilnej, CRM, Business Intelligence. Sage w takiej formie oferuje mikrofirmom linię Symfonia Start gotową do samodzielnej instalacji oraz CRM, program Sage ACT!. W Comarch aż 75 proc. oprogramowania do zarządzania Comarch Optima, oferowanego małym i średnim przedsiębiorstwom, to sprzedaż aplikacji z pudełka.
Producenci ciągle wzbogacają oprogramowanie pudełkowe o nowe wersje systemów i nowe moduły, tak by spełniało ono wszelkie kryteria nowoczesnych aplikacji. Przybywają zatem takie funkcje jak CRM, analizy wielowymiarowe (BI) czy wsparcie mobilnej sprzedaży wraz z możliwością instalacji oprogramowania na urządzeniach przenośnych, takich jak smartfony czy tablety.
Przykładowo Asseco Business Solutions w pudełku sprzedaje WF-Mag Mobile, program przeznaczony do obsługi mobilnych handlowców. Jego nowa wersja obsługuje różne platformy sprzętowe, co pozwala na pracę na urządzeniach typu PDA, smartfonach i tabletach z systemem Windows Mobile. Nowa wersja posiada też aplikację WF-Analizy.