Lista korzyści, jakie przemawiają za zamówieniem takich usług, jest zdecydowanie dłuższa niż lista wad. Zresztą większość obaw, m.in. o bezpieczeństwo powierzonych danych (zazwyczaj są przechowywane w zewnętrznych centrach przetwarzania danych należących do usługodawcy), nie ma żadnego uzasadnienia.
Korzystający z tego typu usług uznają za największe ich plusy możliwość koncentracji na podstawowych celach działalności biznesowej. Jest to szczególnie ważne w dobie zaostrzającej się walki konkurencyjnej, która wymusza specjalizację i nieustanne podnoszenie jakości świadczonych usług czy wytwarzanych towarów. Firma, która wydzieli cały pion nowych technologii na zewnątrz, nie musi finansować własnych informatyków i zasobów informatycznych. Pozwala to utrzymać zdecydowanie niższy poziom zatrudnienia, zapewniając jednocześnie wykwalifikowany personel dla zadań podstawowych. Za tym idą mniejsze nakłady na utrzymywanie bazy technicznej. Mniej zadań mają też inne działy firmy, np. zaopatrzenie czy pion rekrutacji. Uwolnione w ten sposób zasoby, nie tylko finansowe, mogą być skierowane do innych obowiązków.
Współpraca z firmą informatyczną zapewnia również najwyższą jakość usług zazwyczaj niemożliwą do osiągnięcia na bazie własnych zasobów (najlepsi informatycy wolą pracować w firmach ze swojej branży, które dają im większe szanse rozwoju). Klient może też liczyć zawsze na fachowe doradztwo zewnętrznych ekspertów.
Wśród najczęściej wskazywanych zalet outsourcingu IT jest również łatwiejsza kontrola wydatków związanych z nowymi technologiami. Zazwyczaj umowy konstruowane są w taki sposób, że klient co miesiąc dostaje fakturę na z góry określoną kwotę. Doskonale ułatwia to długoterminowe planowanie finansowe. Współpraca w każdej chwili może zostać rozszerzona o nowe obowiązki. Firma może też zrezygnować z części usług.