Reklama

Montujemy dwadzieścia kręgielni rocznie

Rozmowa z Grzegorzem Zielińskim, właścicielem firmy Gemax

Publikacja: 16.08.2012 02:03

Rz: Ile kręgielni według pana szacunków działa już w Polsce i jak zmienia się ich liczba?

Grzegorz Zieliński: W Polsce od 1993 roku zostało otworzonych około 400 obiektów. W tym są małe, to znaczy 2–4-torowe, których jest najwięcej, oraz duże z ponad 20 torami, których jest najmniej. Od pięciu lat buduje się ich coraz więcej, ze względu na zainteresowanie rynku oraz za sprawą wielu inwestycji w rekreację, w tym współfinansowanych ze środków unijnych.

Ile zamówień rocznie spływa do Gemaksu na instalacje nowych kręgielni?

Aktualnie firma dostarcza i montuje na terenie Polski około 20 obiektów. A przez ostatnie lata zamontowała ich ponad 200.

Czy największe zainteresowanie obserwujecie państwo ze strony lokali, hoteli, klubów w dużych miastach, czy też przeciwnie – w średnich i małych?

Reklama
Reklama

Największe zainteresowanie płynie ze średnich i małych miast. Te duże oferują już zbyt wiele i mają zbyt wysokie stawki czynszowe (dla potencjalnych najemców – red.). W mniejszych zaś jest mało propozycji spędzenia wolnego czasu.

Ile zainwestować, żeby uruchomić kręgielnię? Konkurencja mówi o około 120–140 tys. zł na dwa tory.

Kwota 120–140 tys. za dwa tory pozwala zamontować kręgielnię na najniższym poziomie technicznym. Kręgielnia, która spełnia międzynarodowe normy i jest również atrakcyjna dla grających, to koszt od 160 do 250 tys. zł netto za dwa tory.

—rozmawiała Urszula Zielińska

Rz: Ile kręgielni według pana szacunków działa już w Polsce i jak zmienia się ich liczba?

Grzegorz Zieliński: W Polsce od 1993 roku zostało otworzonych około 400 obiektów. W tym są małe, to znaczy 2–4-torowe, których jest najwięcej, oraz duże z ponad 20 torami, których jest najmniej. Od pięciu lat buduje się ich coraz więcej, ze względu na zainteresowanie rynku oraz za sprawą wielu inwestycji w rekreację, w tym współfinansowanych ze środków unijnych.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama