Miasta duchy nie są atrakcyjne dla biznesu

Tylko lokalizacja atrakcyjna do życia dla rezydentów przyciągnie i zatrzyma pracowników mobilnych – mówi Slagin Parakatil, dyrektor w firmie Mercer, koordynator projektu badawczego „Quality of living".

Publikacja: 14.05.2019 21:00

Miasta duchy nie są atrakcyjne dla biznesu

Foto: materiały prasowe

Mercer pomaga szefom międzynarodowych firm wybrać lokalizację ich filii. Co decyduje o atrakcyjności danego miejsca?

slagin parakatil: Doradzając naszym klientom, zwracamy uwagę na trzy aspekty – atrakcyjność danej lokalizacji dla biznesu, dostęp do talentów, czyli wykwalifikowanych pracowników, gotowych zmienić dla pracy miejsce zamieszkania, oraz odczucia mieszkańców. To ważny, choć nieoczywisty aspekt, bo jeżeli tubylcom żyje się źle, ekspaci, czyli cudzoziemcy lub mieszkańcy innych miast przyjeżdżający tu do pracy, najpewniej również nie będą zadowoleni. Na zadowolenie z warunków życia w danym miejscu składają się m.in. koszty wynajęcia domów lub mieszkań, dóbr konsumenckich i sieci komunikacji miejskiej. Ważne jest, czy w mieście jest odpowiedni dostęp do szkół, placówek opieki zdrowotnej, ale też do obszarów rekreacyjnych. Nie bez znaczenia jest także to, ile czasu mieszkańcy spędzają w korkach.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Rząd sięgnie po trik PiS-u
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mieczkowski: Polska w cieniu cyberkolonializmu