Co miesiąc 25 tys. nowych firm

Jarosław ?Augustyniak, ?prezes idea banku

Publikacja: 18.09.2014 11:04

Co miesiąc 25 tys. nowych firm

Foto: materiały prasowe

Rz: Dlaczego Idea Bank postawił na start-upy, skoro średnio aż dziewięć na dziesięć z nich upada?

Jarosław Augustyniak: ?Bo mamy w Polsce modę na przedsiębiorczość, widzimy jej pozytywny wpływ na gospodarkę i społeczeństwo oraz chcemy ten trend wspierać. Co miesiąc rejestruje się w Polsce średnio ok. 25 tys. wpisów o jednoosobowej działalności gospodarczej. To dla nas potencjalna baza klientów. Obsługa start-upów idealnie wpisuje się w nasz model biznesowy, w którym proponujemy przedsiębiorcom kompleksową obsługę, na różnych poziomach, nie tylko bankowym. Do korzystania z takich nowatorskich usług łatwiej przekonać młodych przedsiębiorców, poszukujących najbardziej efektywnych rozwiązań oraz innowacyjnych technologii. Jest też tak, że wraz z tymi przedsiębiorcami, ze wzrostem ich biznesu, rośniemy my jako bank, mogąc oferować im kolejne produkty albo finansowanie na coraz wyższe kwoty.

Dlaczego w innych bankach takie oferty to nadal rzadkość?

Inne banki nie muszą obsługiwać start-upów, mogą wybierać sobie klientów, a my jako bank stworzony tylko dla mikrofirm, nie mamy wyjścia. Wyróżnia nas też to, że pracując już od kilku lat z przedsiębiorcami, stworzyliśmy autorskie narzędzia oceny zdolności kredytowej, które są unikalne na rynku. Jesteśmy w stanie budować bezpieczny portfel kredytowy, mimo że finansujemy start-upy. Ważna jest też kwestia stosowanych zabezpieczeń, m.in. nieruchomości czy gwarancji.

Czy finansowanie takich projektów zawsze się opłaca?

Nie zawsze, część produktów kredytowych nie ma atrakcyjnej dla nas rentowności, ale jest to podstawa do rozpoczęcia współpracy, która może skutkować sprzedażą rentownych produktów w przyszłości.

Z jakich najlepszych narzędzi mogą skorzystać właściciele start-upów?

Kredyt na start, księgowość Tax Care, darmowa księgowość online, usługa rejestracji działalności gospodarczej, concierge urzędowe (wsparcie dla przedsiębiorców w rozwiązywaniu trudnych spraw administracyjnych) oraz Inkubator Przedsiębiorczości.

Rz: Dlaczego Idea Bank postawił na start-upy, skoro średnio aż dziewięć na dziesięć z nich upada?

Jarosław Augustyniak: ?Bo mamy w Polsce modę na przedsiębiorczość, widzimy jej pozytywny wpływ na gospodarkę i społeczeństwo oraz chcemy ten trend wspierać. Co miesiąc rejestruje się w Polsce średnio ok. 25 tys. wpisów o jednoosobowej działalności gospodarczej. To dla nas potencjalna baza klientów. Obsługa start-upów idealnie wpisuje się w nasz model biznesowy, w którym proponujemy przedsiębiorcom kompleksową obsługę, na różnych poziomach, nie tylko bankowym. Do korzystania z takich nowatorskich usług łatwiej przekonać młodych przedsiębiorców, poszukujących najbardziej efektywnych rozwiązań oraz innowacyjnych technologii. Jest też tak, że wraz z tymi przedsiębiorcami, ze wzrostem ich biznesu, rośniemy my jako bank, mogąc oferować im kolejne produkty albo finansowanie na coraz wyższe kwoty.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację