Reklama

Postulaty gospodarcze w kampanii prezydenckiej 2015 r.

Kampania prezydencka dotarła do półmetka. To dobry moment, aby spróbować wydedukować, co może czekać polską gospodarkę przy różnych możliwych wynikach wyborów.

Publikacja: 01.04.2015 21:00

Postulaty gospodarcze w kampanii prezydenckiej 2015 r.

Foto: Fotorzepa, Karol Zienkiewicz

A wyniki mogą być dwojakie, bo notowania planktonu politycznego są niskie (w ostatnich badaniach łącznie 14 proc., co oznacza średnią w granicach błędu statystycznego). „Kandydaci mniejszościowi" całkowicie zasłużyli na takie traktowanie, gdyż nie zaprezentowali literalnie nic, startują chyba po to, aby sprawić uciechę swojej partii oraz najbliższej rodzinie. Ale i giganci nie przedstawili do tej pory wiele. Sztandarowym hasłem kandydata Bronisława Komorowskiego jest stwierdzenie o potencjalnych dwóch drogach rozwoju Polski: racjonalnej i radykalnej, przy czym ta pierwsza jest jedynie słuszna i reprezentowana przez obecnego prezydenta. Taki slogan wyborczy nie wydaje mi się ani mądry, ani prawdziwy. Czasem działania radykalne są jak najbardziej racjonalne, a prawie zawsze optymalna strategia rozwojowa jest kombinacją działań radykalnych i umiarkowanych.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Obiecanki cacanki, a naród się cieszy…
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Afera na sierpień
Opinie Ekonomiczne
Marcin Zieliński: Ukryte pułapki nowego budżetu UE dla Polski
Opinie Ekonomiczne
Przemysław Tychmanowicz: Likwidacji podatku Belki nie ma, ale też jest OKI
Opinie Ekonomiczne
Polska wciąż importuje rosyjskie węglowodory
Reklama
Reklama